توافق جهانی کاهش عرضه نفت در صورت نیاز تمدید می‌شود

    کد خبر :62801

وزیر انرژی عربستان از احتمال تمدید توافق کاهش عرضه نفت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای فراتر از مارس ۲۰۱۸ در صورت نیاز خبر داد.

به گزارش  بازتاب  به نقل ازرویترز؛ خالد الفالح اعلام کرد که در صورتی که نیاز باشد، تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از تمدید توافق جهانی کاهش عرضه برای فراتر از مارس ۲۰۱۸ حمایت می‌کنند. تولیدکنندگان روی خارج شدن ملایم و تدریجی از توافق جهانی کاهش عرضه که سبب وارد کردن شوک به بازار نشود، کار می‌کنند.

وزیر انرژی عربستان ضمن اعلام این که با کاهش روزانه یک میلیون بشکه‌ای، صادرات نفت خام خود را در ماه اوت روی میانگین روزانه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نگه می‌داریم، گفت: عربستان برای تعادل بازار نفت به تنهایی کار نمی‌کند بلکه دیگر تولیدکنندگان هم باید پایبندی خود به سهمیه‌های تولید را افزایش دهند و به تعهدهای خود عمل کنند. لیبی و نیجریه که از توافق کاهش عرضه معاف هستند، اجازه دارند روند افزایش تولید خود را در سطح تعیین شده نگه دارند.

وی ادامه داد: ما به حمایت از برادران و شریکان خود در دو کشور آفریقایی لیبی و نیجریه ادامه می‌دهیم تا این که بتوانند تولید خود را احیا کنند. کمیته وزارتی نظارت بر برنامه کاهش تولید اوپک باید تاثیر چنین افزایش تولیدهایی را بر توازن میان عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی نفت خام رصد کند.

براساس این گزارش، به کشورهایی مانند عراق که افزایش تولید داشته اند گفته شده است که به تعهدهای خود پایبند باشد، لیبی و نیجریه هم با افزایش روزانه ۴۴۰ هزار بشکه‌ای در فاصله زمانی ماه مه تا ژوئن بر مازاد عرضه در بازار نفت افزوده اند.

الفالح گفت: لیبی می‌تواند به روند افزایش تولید خود ادامه دهد و در نظر دارد که تولید خود را به یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز برساند.

محمد بن حمد الرمحی، وزیر نفت عمان، نیز در این باره عنوان کرد: نیجریه آماده پذیرش این است که چنانچه تولیدش به یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز برسد، افزایش تولید خود را متوقف کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید