دست دراز مرگ سلفی در مازندران

    کد خبر :62627

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت که در ماه تیر امسال 2 نفر هنگام گرفتن عکس سلفی در این استان جان باختند.

علی عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، مرگ ناشی از سلفی گرفتن در مازندران را بی سابقه توصیف کرد و افزود : با توجه به این که بیشتر جاذبه های طبیعی مازندران بی خطر هستند ، هیجان کاذب لذت بردن بیشتر این دو نفر را به کام مرگ کشید.
وی گفت : یکی از قربانیان گردشگر 33 ساله از کرج بود که هنگام گرفتن عکس سلفی بر روی صخره ای در کنار دریا در رامسر به داخل دریا سقوط کرد و غرق شد.
عباسی افزود : فرد دیگر هم گردشگر 34 ساله غیربومی بود که هنگام گرفتن عکس سلفی بر بلندای دره ای در ارتفاعات جواهرده از ارتفاع 50 متری سقوط کرد و مرگ مغزی شد.
وی به گردشگران ، مسافران و مجاوران هشدار داد : اگر چه جاذبه های طبیعی مازندران اکثرا خطرناک نیستند و از امینت برخوردارند ولی افراد به خاطر هیجانات بیشتر، لذت آنی و به اشتراک گذاشتن تصاویر گرفته شده در موقعیت های خطرناک ، سبب ساز مرگ خود می شوند.
عکس سلفی گرفتن پس از ورود گوشی های هوشمند به بازار در جهان رایج و پس از گسترش فعالیت شبکه های اجتماعی در فضای مجازی و قابلیت دسترسی همگان به آن ، به یک پدیده همه گیر تبدیل شد.
تمایل کاربران شبکه های اجتماعی به استقبال بیشتر مخاطبان و به اصطلاح دریافت ‘ لایک ‘ بیشتر سبب شده است تا آنان هر روز بیشتر به سمت و سوی خطرناک ترین موقعیت ها جهت سلفی گرفتن هدایت شوند ، در حالی که شهرت اجتماعی به دست آمده از عکس سلفی به گفته کارشناسان شبکه های اجتماعی 15 دقیقه بیشتر عمر ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید