ای‌تی‌آرها۳هفته دیگر به ایران می‌رسد

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۲۶

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: ازروز دوشنبه یک گروه ۸ نفره از ایران ایر در فرانسه هستند تا پس از انجام بازرسی های لازم، هواپیماهای ای تی آر را تحویل بگیرند.

فرهاد پرورش درباره زمان ورود ۴ فروند هواپیمای ای تی آر خریداری شده ایران ایر به کشور، اظهار کرد: این هواپیماها قطعا تا ۳ هفته آینده به ایران می آیند.

مدیرعامل هما ادامه داد: در حال حاضر ۸ تن از نیروهای ایران ایر شامل خلبان، نیروی تعمیر و نگهداری و نیروهای حقوقی برای اجرای مسائل مالی و حقوئقی میان دو شرکت هما و ای تی آر در فرانسه به سر می برند.

وی با بیان اینکه مأموریت این گروه، انجام عملیات پذیرش (acceptance) این ۴ فروند هواپیما است، افزود: گروه اعزامی ما به فرانسه، علاوه بر بازرسی بدنه هواپیما، قطعات داخلی، موتور، صحت نگارشی بدنه‌نوشته‌ها و لوگوی هما، دکوراسیون داخلی و سایر آپشن ها، به بررسی مدارک اصلی این هواپیماها می پردازند.

پرورش این اقدام را کاملا منطبق با مقررات جهانی دانست و گفت: گروه بازرسی هواپیماها، از روز دوشنبه این هفته در فرانسه به سر می برند و امروز سومین روز کاری آنهاست. این گروه تا تحویل کامل هواپیماها و پرواز ۴ فروند ای تی آر به ایران، در فرانسه باقی خواهند ماند.

مدیرعامل تنها شرکت هواپیمایی دولتی کشور، تأکید کرد: ممکن است در طول بازرسی و انجام پروازهای چک، مسائل، ایرادات و مشکلاتی در هواپیماها دیده شود که همکاران اعزامی هما به فرانسه، آنها را به گروه سازنده هواپیما گوشزد خواهند کرد. چون اگر ایرادی در هواپیماها بعد از تحویل نهایی و پرواز به ایران دیده شود، آنها از پذیرفتن آن طفره خواهند رفت.

وی از دیگر اقدامات گروه اعزامی هما به فرانسه را  اجرای امور مالی، اداری و حقوقی مرتبط با تحویل هواپیماها با شرکت ای تی آر عنوان کرد. ضمن اینکه قرار است این گروه قطعات یدکی هواپیما را نیز تهیه و با همین هواپیماها به ایران حمل کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید