به بهانه روز دختر؛

اگر فرزند دختر دارید، بخوانید

    کد خبر :62562

فرزند زیباترین هدیه به پدرو مادر است، اگر دارای فرزند دختر هستید یا به تازگی دختردار شده اید نکاتی ظریف را باید در تربیت و بالندگی آنها رعایت کنید که با تربیت پسران متفاوت است.

تولد نوزاد دختر این روز‌ها در دنیا باعث فخر و مباهات است، بسیاری از زنان اکنون در دنیا دارای سمت‌های عالی، پست‌های مدیریتی و حتی سیاسی هستند و همراه با آقایان در عرصه‌های مختلف پیشتازی می‌کنند.از این رو به مناسبت روز دختر مجموعه ای از دانستنی ها که والدین باید درباره دخترشان بدانند گردآوری شده است.

زنان در دنیای امروز در اکثر شغل‌ها حتی مشاغل صنعتی و بسیار تخصصی حضور چشمگیر دارند و توانایی و لیاقت خود در اجرای کار‌ها و وظایف محوله به نحو احسن را نشان داده اند.

برای موفقیت دختر یا دختران خود در زندگی آینده باید از سنین خردسالی آنها آغاز کنید، به دلیل روحیه لطیف دختر و اینکه بیشتر به پدرو مادر خود نزدیک است، برخی از والدین به ویژه پدر‌ها دختر‌ها را بیشتر از پسر‌ها دوست دارند که البته نباید تبعیض بین فرزندان باشد.

اگر فرزند دختر دارید، بخوانید

از جمله راهکار‌هایی که می‌تواند از دخترکوچک شما در آینده یک بانوی شایسته، یک همسر، یک خواهر و یک مادر مهربان و با لیاقت بسازد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد، هرچند که در تربیت هر فرزند معیارهایی مانند کشور محل تولد، نوع خانواده، سطح تحصیلات و موقعیت اجتماعی خانواده، شرایط مالی، وضعیت سلامت و بسیاری دیگر از ویژگی‌ها اثرگذار است.

دخترتان را تشویق کنید

از کودکی دخترتان را به سبب کار‌های درستی که انجام می‌دهد تشویق کنید، این تشویق حتی می‌تواند کلامی باشد و نیاز به خرید هدایای گرانقیمت در اکثر مواقع نیست. این کارباعث می‌شود تا عادت به انجام کار‌های درست و شایسته در دخترتان نهادینه و او به تلاش و کوشش برای رسیدن به موفقیت علاقه‌مند شود. والدین باید در مناسبت هایی مانند روز دختر با دادن هدایایی هر چند کوچک او را خوشحال کنند و موجبات تشویق و موفقیت او را برای انجام برخی فعالیت های مهم زندگی فراهم کنند.

با او بازی کنید و تنهایش نگذارید

برای بازی با دخترتان وقت بگذارید و همراه با بزرگ شدن او، مانند یک دوست به علایق او احترام بگذارید. با او به کوه، پارک، جنگل، رستوران و تفرجگاه‌ها بروید و اجازه دهید تا خاطراتی خوش از دوران کودکی در ذهن او جای بگیرد.

حتی اگر دارای مشغله کاری فراوان هستید همیشه برای رسیدگی به خانواده و بودن در کنار آن‌ها زمانی اختصاص دهید. در کناربازی با دخترتان راه و رسم مواجه با دنیا، پدیده ها، طریقه برخورد با افراد و دوری از اشخاص نادرست را بیاموزید.

عادت‌های اشتباه خود را کنار بگذارید

هر کودکی چه پسر و چه دختر از والدین خود الهام و الگو می‌گیرد اگر می‌خواهید فرزند شما در آینده موفق شود باید درگام اول از خود شروع کنید، عادت‌هایی مانند سیگارکشیدن، دعوا با همسر، بی علاقگی به ورزش، نداشتن رژیم غذایی سالم و بی انگیزگی برای تحصیل همگی می‌تواند در ذهن جویای دختر کوچک شما تبدیل به یک الگو شود و در سال‌های آتی تغییر دادن این الگوی‌های اشتباه بسیار سخت است.

او را به ورزش و رسیدگی به خود تشویق کنید

در کنار تقویت کودک و اهمیت به تغذیه سالم او، توجه خاصی بر ورزش و نحوه رشد کودک به ویژه دختران خود داشته باشید، باوجود اینکه شخصیت درونی هر فرد بسیار مهمتر از ظاهر او است، اما پارامترهایی، چون تناسب اندام، چهره سالم و بدون آکنه و از همه مهتر قد امتیاز‌هایی برای موفقیت و پیشتازی در ازدواج دختر شما در آینده هستند. والدین می توانند به مناسبت روز دختر با دادن هدایایی متفاوت همچون ثبت نام دختر خود در کلاس های ورزشی، با افزایش تحرک سلامتی آنها را تضمین کنند.

از کودکی فرزند خود را تحت نظر یک متخصص تغذیه و رشد قراردهید و اقدامات لازم برای رسیدن به قد طبیعی او را انجام دهید، در عین حال توجه داشته باشید که قد فرزند شما ترکیبی از قد شما و همسرتان است، پس انتظار نتایجی غیر عادی و ناممکن نداشته باشید.

اگر فرزند دختر دارید، بخوانید...

دخترتان را برای آینده و زندگی با جنس مخالف در سن مناسب آگاه کنید

یکی از ضروری‌ترین وظایف والدین به ویژه پدران در خصوص دختران آگاه سازی و آشناکردن آنها برای برخورد با دیگران در اجتماع به ویژه جنس مخالف است. برای انجام موفق این وظیفه سنگین و حساس که می‌تواند موجبات خوشبختی یا ناخشنودی فرزند محبوب شما را به همراه داشته باشد باید موارد متعددی را در نظر بگیرد و در صورت نیاز از مشاوران و متخصصان کمک بگیرید.

الگو‌های مثبت از زنان موفق را برای او تشریح کنید

آشنایی با سرگذشت و زندگی زنان مشهور در جهان از جنبه‌های مختلف دینی، سیاسی، علمی، آموزشی و هنری می‌تواند به دختر شما الگویی برای ایجاد انگیزه و سعی و تلاش برای رسیدن به موفقیت بوجود آورد.

دوست دخترتان باشید نه صرفاً والدین او

اجازه دهید کودک شما در خصوص مشکلاتش با شما صحبت کند، حتی در دوره نوجوانی و بزرگسالی، به عنوان یک دوست به سخنان او گوش دهید، راه حل‌های خوب به او ارائه دهید و هرگز او را از صحبت با خودتان نترسانید، زیرا به جای شما دوستان دیگری برای دردل و راهنمایی پیدا می‌کند که ممکن است به هیچ وجه راهنمایان خوبی نباشند.

توانمندی‌های مختلف را در او تقویت کنید

هر فردی در زمینه‌ای دارای توانایی و استعداد است، درکنار تشویق دخترتان به درس خواندن توانایی‌های هنری، ورزشی، علمی، فرهنگی، معاشرت و روابط اجتماعی را دراو فعال کنید. با تحقیق او را به کلاس‌های مفید بفرستید و در پرورش استعداد‌ها همراه و تشویق کننده او باشید.

از دوران خردسالی به فکر آتیه او باشید

بازکردن حساب بانکی از دوران خردسالی می‌تواند یک راهکار بسیار عالی برای تامین دخترتان و نیز آموزش پس انداز و صرفه جویی در زندگی باشد.

بارعایت این راهکار‌ها می‌توانید بانویی شایسته و با کمالات فراوان در آینده به جامعه تحویل دهید که مایه افتخار خانواده و کشورش است.

منبع: livescience

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید