بدهی 20 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران

    کد خبر :62504

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گزارش دوازده ماهه پروژه‌های تملک دارایی سرمایه ای سال 95 شهرداری تهران را ارایه کرد.

علیرضا دبیر صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران به گزارش 12 ماهه پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای سال 95 شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: بدهی شهرداری تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی و مؤسسات مالی و بانک‌ها برای اولین بار تا پایان 31 خرداد سال 95 محاسبه شد که بر این اساس دیون به پیمانکاران(اشخاص حقیقی و حقوقی) 5182 میلیارد تومان و دیون حاصل از تملک 1713 میلیارد تومان بوده است همچنین 481 میلیون تومان سپرده حسن انجام کار و سپرده تأمین اجتماعی 1138 میلیارد تومان بوده و میزان بدهی به موسسات و بانک ها 11981 میلیارد تومان بوده است که این مبلغ در مجموع 20 هزار و 495 میلیارد تومان می‌شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه به مطالبات شهرداری تهران از موسسات دولتی اشاره کرد و گفت: مجموع مطالبات شهرداری از دولت‌های گذشته تا کنون در مجموع حدود 14 هزار میلیارد تومان است.

دبیر در ادامه با اشاره به توجه به نیروی انسانی شهرداری تهران، افزود: بررسی و ساماندهی نیروهای انسانی شاغل در سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران (به استناد برنامه پنج ساله دوم در بودجه‌های سنواتی)، تخصیص اعتبار به منظور تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به رسمی در سال 1396، شفاف نمودن ردیف‌های پرداختی حقوق و مزایای نیروهای شاغل در مناطق 22گانه و ایجاد ردیف هزینه‌ای مشخص در منطقه از جمله کارهای کمیسیون برنامه و بودجه در بررسی بودجه مصوب شهرداری بوده است.

وی افزود: تفکیک پرداخت حقوق و مزایا از پروژه‌های نگهداشت و ایجاد ردیف مستقل هزینه‌ای در سال 1396، اختصاص ردیفی به مبلغ 29 میلیارد تومان در بودجه سال 1396 به منظور ترمیم حقوق بازنشستگان سال‌های گذشته و در راستای مساعدت و کمک ویژه به منظور ترمیم حقوق بازنشستگان شهرداری تهران از سال 1394 ردیفی در قالب حق مسکن اختصاص و طی سال‌های اخیر نیز این روند ادامه داشته است.

دبیر با اشاره به اینکه آتش نشانان همواره قشر زحمت‌کش جامعه بوده‌اند و باید بیش از اینها به آنان توجه شود گفت: در شورای چهارم بررسی و تصویب دستورالعمل پرداخت حقوق و مزایا به جان‌باختگان و معلولان کارکنان سازمان آتش‌نشانی در سال 1395 و همچنین توجه ویژه در بودجه سال 1396 به منظور ترمیم حقوق کارکنان شاغل در سازمان آتش‌نشانی مدنظر قرار گرفت. همچنین اختصاص مبلغ 5 میلیارد تومان به منظور کمک به خانواده‌های شهدای آتش‌نشانی در حادثه پلاسکو از اقداماتی بود که در اصلاحیه بودجه سال 95 مصوب شد. تصویب لایحه‌ای به منظور کسب درآمدهای پایدار توسط سازمان آتش‌نشانی نیز از دیگر اقدامات شورای چهارم بود که می‌توان به آن اشاره کرد.

دبیر در خصوص حسابرسی‌های صورت گرفته هم اظهار داشت: به روز شدن گزارش‌های مربوط به تفریغ سال‌های 1392، 1393 و 1394، بررسی و تصویب گزارش‌های تلفیق سال‌های 1389، 1390 در دوره چهارم، نهایی کردن گزارش مربوط به تلفیق سال 1391 جهت ارائه در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران و ارائه گزارش تلفیق سال 1392 تا پایان اردیبهشت‌ماه 1396 از اقدامات صورت گرفته در شورای چهارم بوده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در پایان با اشاره به گزارش‌های حسابرسی‌ها گفت: قرائت کلیه گزارش‌های حسابرسی مناطق و واحدهای شهرداری تهران در سال 1392، قرائت کلیه گزارش‌های حسابرسی سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران در سال 1392 همچنین ارائه پیشنهاد انتخاب حسابرس واحد توسط شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران توسط کمیسیون که این موضوع پس از بررسی توسط سازمان بازرسی کل کشور نیز مورد تایید قرار گرفت. برای اولین بار و در حال حاضر حسابرسان منتخب شورای اسلامی شهر تهران در حال حسابرسی همزمان سال‌های 1394 و 1395 کلیه مناطق 22گانه و سازمان‌ها و شرکت‌ها هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید