سهمیه‌بندی منجر به سوء استفاده در مصرف سوخت می‌شود

    کد خبر :62474

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سهمیه‌بندی بنزین بیش از آنکه مصرف را کنترل و نظام مند کند، منجر به ضرر و افزایش سوء استفاده از کارت‌ها شد، گفت: تمامی هزینه‌های استفاده بدون برنامه از کارت سوخت را مردم و دولت پرداختند.

غلامرضا حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره برخی اخبار مبنی بر افزایش مصرف بنزین و ارتباط دادن آن به حذف سهمیه بندی اظهار داشت: طبق گزارش‌هایی که در زمان سهمیه بندی بنزین اعلام شده بود ما کاهش چشمگیری در مصرف نداشته‌ایم.

وی افزود: در زمان سهمیه بندی بنزین سوء استفاده افزایش یافته بود به نحوی که استفاده از کارت به صورت غیر مجاز به یک شبکه تبدیل شده بود و این خسارت‌ها نیز فقط به جیب مردم بر می‌گشت.

حیدری با بیان اینکه سهمیه بندی بنزین بیش از آنکه مصرف را کنترل و نظام‌مند کند، منجر به ضرر و افزایش سوء استفاده غیر مجاز از کارت‌ها شد، یادآور شد: تمامی این هزینه‌های استفاده بدون برنامه از کارت سوخت را مردم و دولت پرداختند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر افزایش مصرف بنزین مربوط به افزایش جمعیت و تعداد خودرو‌ها است بنابراین میزان مصرف را نباید در مقایسه با ۱۰ سال پیش در نظر گرفت.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در صورت تداوم استفاده از کارت سوخت سوء استفاده در مصرف سوخت در کشور نهادینه می‌شد که قطعا به نفع منافع عمومی نبود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید