دارندگان سهام عدالت با صورتحساب یک میلیونی، ۱۲۵هزارتومان سود می‌گیرند

    کد خبر :62461

پوری حسینی گفت: سود افرادی که از محل آورده به یک میلیون تومان رسیده و بدهی ندارند، به ١٢٥ هزار تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ میر علی اشرف پوری حسینی معاون وزیر اقتصاد صبح امروز در یک نشست خبری با اشاره به سود حاصل از شرکتهای سرمایه پذیر مشمولین سهام عدالت اظهار داشت: تا به امروز ٣٣٤٥ میلیارد تومان سود توسط ٣٠ شرکت از ٤٩ شرکت قطعی شده است.

پوری حسینی گفت: آئین رونمایی از طرح سامانه سهام عدالت در ۱۷ اسفند ماه سال گذشته در سالن اجلاس سران برگزار شد و از تعداد ۴۹ میلیون نفر ۴۷ میلیون نفر مجاز به دریافت سهام عدالت شدند.

وی افزود: در فروردین ماه امسال فاز دوم سهام عدالت را آغاز کردیم و در نوبت دوم شماره های شبا را دریافت کردیم و بیش از ۳ ماه است که این طرح را آغاز کرده‌ایم.

این مقام مسئول در سازمان خصوصی سازی خاطر نشان کرد: تا امروز ۳۶ میلیون نفر از ۴۷ میلیون نفر وارد سامانه عدالت و مجاز به ثبت نام شده اند.

وی افزود: در فاز دوم قبل از آزادسازی سهام عدالت باید سود سهام عدالت را برای مشمولین واریز کنیم.

وی در خصوص زمان واریز سود نقدی نیز گفت: فعلا نمی‌توان زمان دقیقی برای آن مشخص کرد زیرا توزیع سود در اختیار سازمان خصوصی سازی نیست و برای این کار باید منتظر چراغ سبز شورای عالی اجرای سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی باشیم.

وی افزود: سود افرادی که از محل آورده به یک میلیون تومان رسیده و در سامانه موجود است و بدهی نیز ندارند، امروز به ١٢٥ هزار تومان رسیده است.

پوری حسینی تصریح کرد: البته در صورتی که تا پایان مهر ماه مجمع شرکت هلدینگ خلیج فارس برگزار شود سود مشمولین سهام عدالت به بیش از ١٥٠ هزار تومان خواهد رسید.

وی گفت: به منظور ارائه گزارش از نحوه عملکرد دولت در حوزه خصوصی سازی قرار است هفته آینده با حضور مقامات کشوری از نحوه اجرای اصل ٤٤ و نقاط قوت و ضعف گزارشی در همایشی بدین منظور ارائه شود.

وی افزود: ارزیابی از واگذاری های کنترلی طی سالهای گذشته از برخی از شرکتها صورت گرفته و به قبل و بعد واگذاری امتیازاتی داده شده است.

وی افزود: عدم انطباق شماره شبا از سوی نظام بانکی دریافت شده و ٢٧ میلیون نفر شماره شبای تأیید شده دارند. این در حالی است که نسبت به ٢٠ میلیون نفری که هنوز شماره شبا نداده‌اند نگران هستیم.

وی اظهار داشت: از ٤٩ شرکت دارای قیمت گذاری قطعی ٣٠ شرکت سود توزیع کرده و ١٦ شرکت یا تنفس اعلام کرده یا سودی نداشتند؛ البته سه شرکت از جمله هلدینگ خلیج فارس که عدد قابل توجهی سود دارد هنوز مجمع برگزار نکرده اند.

وی ادامه داد: برای افرادی که سهام انها ۵۳۰ هزارتومان است نیز مبلغ سود حدود ۶۵هزارتومان خواهد بود.این میزان سود افزایش خواهد داشت.

پوری حسینی گفت: تنها افرادی که تا پایان تیرماه سال جاری اقدام به افزایش سقف سهام خود تا یک میلیون تومان اقدام کرده اند سود کامل سال ٩٥ را می گیرند.

وی با بیان این که تا به امروز از ۳۳۴۵ میلیارد تومان سود تقسیمی شرکتهای حاضر در پرتقوی سهام عدالت تنها ۱۳۰ میلیارد تومان به حساب سازمان خصوصی سازی واریز شده است گفت: بر اساس قانون شرکتها تا ۸ ماه پس از فصل مجامع برای دادن سود سهام عدالت مهلت دارند و بنابراین هر چند سازمان خصوصی سازی مایل به تقسیم تدریجی سود میان مشمولان است اما به ناچار باید منتظر وصول سود سهام و نیز نظر شورای عالی اصل ۴۴ باشیم.

پوری حسینی با بیان اینکه برخی اصرار دارند چهره کثیفی از خصوصی سازی نشان دهند گفت: با خصوصی سازی نه تنها کاهش اشتغال نداشتیم با افزایش شغل هم مواجه شدیم.

وی تصریح کرد: نتیجه ارزیابی ۹۰ شرکت واگذار شده نشان می دهد که تعداد ایجاد شغل بیشتر شده است ولی برخی در این مورد بداخلاقی می‌کنند.

پوری حسینی افزود: در طول ۱۶ سالی که از عمر خصوصی سازی می گذردتعداد بنگاهها و شرکتهایی که دولت در آن سهم داشته است و آنرا احصاء کرده به ۱۷۱۳ مورد رسیده که پیش از این تعداد آن کمتر بود و از این تعداد ۸۴۵ مورد کاملا واگذار شده و ۳۷۰ شرکت دیگر در لیست واگذاریها هستند.ش

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید