آقای ترکان، در دولت بعد هستید؟جلسه دارم،‌نمی‌توانم صحبت کنم

    کد خبر :62372

مشاور ارشد رییس‌جمهوری با بیان این‌که تولید ناخالص داخلی ایران ۴۰۰ میلیارد دلار و این شاخص برای ترکیه ۱۰۰۰ میلیارد دلار است، گفت: این در حالی است که ترکیه نصف ما انرژی مصرف می‌کند.

به گزارش تسنیم، اکبر ترکان در کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و سازها، اظهار کرد: دوران مختلفی را در نظام مهندسی طی و مرحله به مرحله رشد کرده‌ایم. در 22 سال اخیر موفق شده موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورده که شاید مهم‌ترین آن اجرای مقررات ملی ساختمان بوده است.

وی تصریح کرد: عمده ساختمان‌های کشور که بر اساس قوائد درست مهندسی ساختمانی، احداث می‌شود و همه ساختمان‌ها تحت نظارت سازمان‌های نظام مهندسی قابل اعتماد است.

وی با بیان این‌که حدود 75 درصد ساختمان‌های موجود کشور، بعد از تصویب قانون نظام مهندسی ساخته شده است،‌ افزود:‌ هر چه به سمت صنعتی سازی ساختمان پیش می‌رویم سهم تاسیسات در قیمت ساختمان و ساخت‌و سازها افزایش می‌یابد.

رییس سابق شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان با بیان این‌که تا زمانیکه فناوری ما در ساخت و ساز عقب است همچنان در انرژی پُرمصرف هستیم، اظهار کرد: با داشتن پنجره‌های مناسب می‌توانیم از پرت 35 درصد انرژی جلوگیری می‌َشود.

ترکان بیان کرد: تولید ناخالص داخلی ایران 400 میلیارد دلار است و در ترکیه این شاخص کمی بیش از 1000 میلیارد دلار است. این در حالی است که این کشور نصف ایران انرژی مصرف می‌کند.

وی با بیان این‌که این وضعیت خوب نیست،‌افزود: برای اصلاح یک کسب و کار خوب وجود دارد، یعنی اصلاح مصرف انرژی. برای این کار هیچ پولی از دولت نمی‌خواهیم، قانونگذار اجازه داده برای بهتر کردن مصرف انرژی پیش بینی لازم را کرده و گفته منابع حاصل از صرفه‌جویی به سرمایه‌گذاران پرداخت شود.

مشاور رییس جمهوری همچنین در حاشیه این کنفرانس در پاسخ به پرسش تسنیم که آیا در دولت دوازدهم حضور دارید یا خیر، گفت: الان جلسه دارم و نمی‌توانم در این باره صحبت کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید