ده آپشن متفاوت نسل جدید آئودی A8

    کد خبر :62328

پس از ماه ها انتظار سرانجام آئودی نسل جدید پرچمدار خود یعنی مدل فوق لوکس A8 را معرفی کرد. مرسدس هم به تازگی کلاس S خود را بروز رسانی کرده و آن را به حد بالاتری از کمال رسانده و در طرف دیگر نسل جدید سری 7 به خودروی فوق العاده جذابی بدل شده است. حال باید دید آئودی با طراحی محافظه کارانه خود می تواند گوی سبقت را از رقبای قدیمی خود برباید یا خیر.

 

 

دریچه های هوای مخفی

وارد کابین A8 جدید شده و با نوار یکپارچه چوبی روی داشبورد مواجه می شوید.استارت می زنید؛ ناگهان سه دریچه تهویه هوا از میان نوار چوبی سرباز می کنند.

هر دریچه به وسیله درپوشی مخفی می شود که وظیفه باز و بسته کردن آن را دو موتور مجزا بر عهده دارند. تنظیم شدت جریان هوا یا قطع کردن آن به وسیله نوار های لمسی زیر هر دریچه صورت می پذیرد.

پارک خودکار پیشرفته

سیستمی که آئودی از آن به عنوان هوش مصنوعی برای این خودرو یاد می کند، A8 را قادر می سازد تا عملیات پارک خودرو را در مسیرهای مستقیم به طور خودکار انجام دهد.

پارک با ریموت هم به وسیله گوشی هوشمند یا سوییچ خودرو میسر است. آئودی ادعا می کند اسکنر لیزری بکار رفته در نسل جدید A8 به آن این اجازه را می دهد تا در مکان های محدود و تنگ تر از آنچه در توان رقباست، اقدام به پارک کردن خود کند.

تکنولوژی کمک راننده جدید

آئودی با بکارگیری 41 سیستم کمک راننده، خیال مشتریان را از بابت وارد آمدن هرگونه آسیب احتمالی به بدنه خودرو آسوده کرده است. سیستم کمک پارک بروز شده A8 می تواند با کنترل نسبی ترمز و فرمان در سرعت های پایین و تشخیص احتمال وارد آمدن صدمه به رینگ ها راننده را مطلع و از بسیاری از خسارت های جزئی جلوگیری کند.

سیستم Audi Connect Key

با استفاده از این اپلیکشین، تا 5 نفر می توانند 400 مورد متفاوت را بر حسب سلیقه، شخصی سازی و در پروفایلی مخصوص به خود ذخیره نمایند. همچنین گوشی های اندروید دارای این اپلیکیشن می توانند به جای ریموت خودرو نیز عمل کنند.

رایحه های دوگانه

از آنجایی که خریداران ثروتمند اینگونه خودروها ترجیح می دهند گزینه های معطر بیشتری در هنگام استفاده از خودروی لوکس خود در اختیار داشته باشند، پکیج هوای آئودی حق انتخاب بیشتری برای آنان فراهم می کند؛ نسیم دریایی و هوای کوهستانی. هوای کابین نیز توسط سیستم تهویه یونیزه می شود تا گرد و غبار معلقی باقی نماند.

طبیعت گرایی

برای جلوگیری از تخریب محیط زیست، آئودی بجای استفاده از کروم برای رنگ کردن چرم داخل خودرو از فرآیندهای طبیعی استفاده کرده است. استفاده از دانه های سماق و برگ های توت فرنگی برای رنگ پردازی، بافتی نرم تر و با دوام تر برای سطوح چرمی بوجود آورده اند.

گزینه های شخصی سازی

کاتالوگ استاندارد این خودرو شامل 12 رنگ بدنه، سه نوع بافت چرم متفاوت در 6 رنگ با دوخت های مختلف، 6 تریم چوبی، 6 نوع متریال برای قسمت زیرین بخش چوبکاری شده و حق انتخاب بین چرم طبیعی یا مصنوعی برای استفاده روی داشبورد را شامل می شود. اگر گزینه های کاتالوگ استاندارد برای مشتریان کافی نباشد آئودی با بخش Audi Exclusive خود حسابی آنان را هیجان زده خواهد کرد.

سیستم های کمکی در شهر

بخش هایی از سیستم امنیتی 360 درجه آئودی به پکیج کمکی در شهر اختصاص می یابد. هنگام ورود به خیابان های اصلی یا در تقاطع ها، رادار کناری موجود در جلوی خودرو، احتمال بوجود آمدن هرگونه برخوردی را بررسی کرده و با هشدار دادن و کنترل سیستم ترمز از رخ دادن آن جلوگیری به عمل می آورد.

هنگام پیاده شدن از خودرو، رادارهای عقبی در صورت نزدیک شدن دوچرخه یا خودروی در حال حرکت، سرنشینان را مطلع خواهند کرد.

سیستم کمک راننده تطابق پذیر

کروز کنترل تطابق پذیر 2.0 که به همراه پکیج کمکی در سفر عرضه می شود با بررسی نقشه ها، علائم رانندگی را شناسایی کرده و بوسیله سیستم car-to-xcommunications در نقاط دارای محدودیت سرعت، پیچ های تند و قبل از رسیدن به تقاطع ها سرعت خودرو را کم می کند.

ماساژورهای فوق پیشرفته

16 کیسه حبابی کوچک در هر کدام از صندلی های جلو، 18 عدد در صندلی های عقب به همراه ماساژور پا با 7 برنامه گوناگون و قابلیت تنظیم در سه سطح، وظیفه ایجاد آرامش برای سرنشینان را به دوش می کشند. تمام صندلی ها از سیستم خنک کننده و گرم کننده بهره مند شده اند. لازم به ذکر است این مدل از صندلی های عقب فقط برای مدل A8L ارائه می شوند.

از دیگر امکانات جالب نسل جدید A8 می توان زیر آرنجی های گرم شونده برای سرنشینان عقب، سیستم چهار چرخ فرمان پذیر  و اینترنت وای فای LTE که امکان دستیابی به سرعت دانلود تا 300 مگابایت بر ثانیه را رقم می زند، اشاره کرد.

 

منبع:

MotorTrend

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید