۴.۵ میلیون خانه خالی داریم

    کد خبر :62317

رییس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان با اعلام این‌که ۴.۵ میلیون خانه خالی در کشور داریم، گفت:‌ از این به بعد با مسئولان قانون گریز به صورت قاطع برخورد می‌کنیم.

به گزارش  تسنیم، فرج‌الله رجبی در کنفرانس نقش مهندسی مکانیک در ساخت و سازها، اظهار کرد:‌ در حوزه ملی و جهانی با مسائل مختلفی روبرو هستیم که باید برای آنها راه‌حل مهندسی پیدا کنیم. در بخش منابع آب،‌تولید انرژی،‌ مصرف بهینه و… مسائل خیلی جدی است.

وی تصریح کرد: یکی از ارکان کیفیت زندگی در شهرها مدیریت شهری در ساخت و سازهاست.

وی با بیان این‌که گرفتار مسائل مهندسی در کشور هستیم، افزود:‌ باید به بهره‌برداری ساختمان‌ها برای طولانی کردن عمر و بهبود کیفیت زندگی ساکنان توجه کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس‌ با بیان این‌که در مدیریت کشور نیازمند مهندسان هستیم، گفت:‌ 4.5 میلیون خانه خالی داریم که برنامه‌ریزان قادر نیستند به گونه ای عمل کنند تا بین متقاضی و فروشنده یک پل برای این خانه‌ها ایجاد کنند.

رجبی یادآور شد: چه کسی وجود دارد که این خانه‌ها را از مالک به مصرف کننده برساند،‌مهندسان می‌توانند این کار را انجام دهند و باید بیش از گذشته به این قشر اعتماد شود.

وی با بیان این‌که در وزارتخانه‌های اقتصادی که مهندسان به درد نخور حضور داشته اند عملکرد ضنعیف بوده است، اظهار کرد: تخصیص آب کار مهندسان است، اما کار را به مهندسان نمی‌دهیم و زراعت را از دست داده و برای مردم مشکل ایجاد می‌کنیم.

وی تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی از این به بعد اجازه نمی‌دهد هیچ مسئولی از قوانین مربوط به ساخت و سازها عدول کند و با تمام قدرت قانونی با کسانیکه اجازه ورود مهندسان به ساخت و سازها را نمی‌دهند،‌برخورد می‌کنیم.

رییس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان گفت:‌ از مسئولان و رییس جمهوری توقع داریم در عرصه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی از وجود مهندسان استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید