مسجد ولیعصر به شکل غیررسمی آغاز به کار کرد

    کد خبر :62242

مسجد ولیعصر واقع در چهارراه ولیعصر به شکل غیررسمی آغاز به فعالیت کرد و حصار میان مسجد و تئاتر شهر پس از ۱۳ سال برچیده شد.

به گزارش خبرنگاران پویا، موضوع ساخت و بنای مسجد ولیعصر در کنار ساختمان تئاتر شهر برای سال‌ها، موضع جدل میان هنرمندان و شهرداری بوده و هست. پیشتر قرار بود در مکان سابق پارکینگ تئاترشهر مسجدی با طراحی عبدالحمید نقره‌کار بنا شود تا صاحب بزرگترین گنبد جهان شود؛ اما اعتراض هنرمندان تئاتر نسبت به انتخاب مکان مسجد و البته قوانین سازمان میراث فرهنگی مبنی بر حفظ حریم آثار ثبتی، در دوره شهرداری محمدباقر قالیباف منجر به طراحی دیگری شد.

طراحی کنونی مسجد متعلق به رضا دانشمیر و همسر او کاترین اسپریدونف است. بنای پست‌مدرن که به گفته طراحانش، نمادی از انسان در حال سجده است. ارتفاع مسجد نیز به سبب قوانین مورد بحث از تئاتر شهر کوتاه‌تر است. حال شب گذشته حصار میان تئاتر شهر و این مسجد پس از 13 سال برچیده شد تا مسجد و تئاتر همنشین هم شوند. مراسم این برچیدگی اما چندان رسمی نبوده است و صرفاً با یک اقامه نماز در فضای باز مسجد صورت گرفته است.

با این حال چیده شدن این حصار کنجکاوی چند ساله عابران خیابان ولیصعر را مرتفع می‌سازد تا دریابند پشت ایرانیت‌های آبی و سفید چه سازه‌ای در حال ساخت است.

با این حال در چهارراه ولیعصر سازه شمالی ورودی مترو که به بانک شهر تنها سازه‌ای است که حریم تئاتر شهر را شکسته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید