لیلی و مجنون جامعه متمدن معاصر، در تازه‌ترین کتاب شعر حمیدرضا شکارسری

    کد خبر :62222

حمیدرضا شکارسری تازه‌ترین کتاب شعر خود را با عنوان «شکل‌های لیلا» به زودی روانه بازار نشر می‌کند.

حمیدرضا شکارسری، شاعر، در گفت‌وگو با خبرنگاران پویا، از انتشار جدیدترین کتاب خود با عنوان «شکل‌های لیلا» خبر داد و گفت:‌ این کتاب حاصل یک تلاش چند ماهه است که 100 شعر نو کوتاه و بلند با تم عاشقانه و با شخصیت ثابت «لیلا» را در خود جای داده است که از سوی انتشارات «ماه باران»‌ منتشر می‌شود.

وی ادامه داد:‌ شعرهای این مجموعه اغلب با مضمون عاشقانه است اما می‌تواند زمینه‌های اجتماعی هم داشته باشد،‌ چرا که در تاریخ ادبیات ما به ویژه ادبیات معاصر عشق و تغزل بهانه‌ای بوده است تا برای بیان مفاهیم و محتواهایی دیگر، از این منظر برخی شهرهای این مجموعه تم و زمینه‌های اجتماعی خود را ظهور داده است.

شکارسری با اشاره به سرودن این اشعار در ماه‌های گذشته تصریح کرد:‌ من در سال های اخیر به سمت کتاب شعر حرکت کرده‌ام تا مجموعه شعر، یعنی کتابی که تمام شعرها از یک عنصر تکرار شونده بهره‌مند هستند و جنگ شعر نیستد‌، بلکه مجموعه منسجم و هماهنگ از شعرهایی با کاراکترها و عناصر یکسان است، مانند «لیلا»‌ در این مجموعه.

وی با بیان این مطلب که «شکل‌های لیلا»‌ در حقیقت وضعیت لیلی و مجنون در جهان معاصر و جامعه متمدن شهری را به تصویر می‌کشد،‌ گفت‌: پیش از این نیز چنین تجربه‌ای را در «شکل‌های مرگ»‌تجربه کرده‌ام.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید