تولید برگ مصنوعی که با نور خورشید دارو می سازد!

    کد خبر :62205

تولید دارو با برگ مصنوعی اگر چه شاید کمی تعجب برانگیز باشد اما تصور کنید که روزی برسد که ما انسان ها بتوانیم غذای مورد نیازمان را خودمان فقط با آب و نور خورشید تولید کنیم.

تولید برگ مصنوعی که با نور خورشید دارو می سازد در حالی توسط یک تیم تحقیقاتی از هلند انجام گرفته است که این پژوشگران با اتکا به مولکول‌های خاصی ، نوعی برگ مصنوعی بسازند که در حضور نور خورشید می‌تواند هر دارویی را تولید کند. برگ سبز درختان همواره منبع الهام زیادی برای انسان بوده است و هنوز هم یک آرزو برای تکنولوژی محسوب می‌شود. تولید دارو با برگ مصنوعی اگر چه شاید کمی تعجب برانگیز باشد اما تصور کنید که روزی برسد که ما انسان ها بتوانیم غذای مورد نیازمان را خودمان فقط با آب و نور خورشید تولید کنیم درست همانند کاری‌ که گیاهان طی میلیون‌ها سال انجام می‌دهند.

با این حال دانشمندان مرکز تحقیقات دانشگاه پلی‌تکنیک آیندهوون موفق شده اند که با استفاده از این ایده و موادی خاص ، یک راکتور شبیه برگ درخت که در واقع برگ مصنوعی هست ، بسازند و با استفاده از آن و هنگامی که در مقابل نور خورشید قرار می گیرد می تواند داروی مورد نیاز افراد را با فرمولی که به آن داده شده است طی فرایندی شیمیایی تولید کند.

روش کار به‌ این‌ شکل است که ماده خاصی به‌نام «جمع‌کننده نور شب‌تاب» یا LSC روی یک نوار سیلیکونی خاص تعبیه شد که می‌تواند نور خورشید را به‌ دام بیندازد و انرژی تولید کند.

در مرحله بعد این ساختار در یک چارچوب برگی شکل درون سلول‌های مشخصی جاسازی شد و رگ‌برگ‌هایی برای انتقال مایع در آن تعبیه شد. وقتی درون رگ‌برگ‌ها مواد شیمیایی خاصی جاری می‌شود و نور خورشید نیز وجود دارد، انرژی مورد نیاز برای انجام واکنش‌های لازم تولید می‌شود و مایع خروجی، دارویی‌ است که با آن مواد شیمیایی تولید می‌شود.

این راکتور تازه می‌تواند تا ۴۰ درصد سریع‌تر و بهتر از راکتورهای موجود دارو تولید کند و مهم نیست که در جنگل‌ها نیازمند داروی ضد مالاریا باشید یا روی کره مریخ تب‌بر لازم داشته باشید، هر جا نور خورشید بتابد، می‌تواندی داروی موردنیازتان را تولید کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید