دیدار صنف چاپ با رئیس مجلس برای تحقق عدالت مالیاتی

    کد خبر :62198

نماینده تشکل‌های چاپ سراسر کشور به جز تهران از ارسال نامه به رئیس مجلس خبر داد و گفت:‌ قرار است دیداری در این هفته یا هفته آینده با وی داشته باشیم تا درباره مالیات بر ارزش افروده چاپ رایزنی کنیم.

غلامرضا شجاع، نماینده تشکل‌های سراسری چاپ به جز تهران، در گفت‌وگو با ه خبرنگاران پویا،‌ با اشاره به بررسی مالیات بر ارزش افزوده کالاها در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ با توجه به اینکه لایحه مالیات بر ارزش افزوده کلیه کالاها از سمت دولت به مجلس شورای اسلامی رفته و قرار است مرداد ماه در صحن علنی بررسی شود، ما رایزنی‌ها را برای حمایت از کاهش مالیات بر ارزش افزوده صنف چاپ با نمایندگان مجلس آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به جلساتی که پیش از این با عنوان کارگروه حل مشکلات مالیاتی میان وزارت ارشاد و وزارت اقتصاد و امور دارایی برای حل مشکلات مالیاتی چاپخانه‌داران برگزار شده است،‌ گفت:‌ در نخستین جلسه کارگروه ما به توافقات خوبی رسیدیم و قرار شد بحث معافیت مالیاتی چاپ نیز بررسی شود. البته صنف چاپ خواهان حذف مالیات نیست‌، بلکه ما به دنبال عدالت مالیاتی و کاهش مالیات بر ارزش افزوده از 9 درصد به 3 درصد هستیم چرا که در سال‌های اخیر مالیات بر ارزش افزوده صنف چاپ مشکلات متعدد مالی و اقتصادی به بار آورده است.

شجاع تصریح کرد:‌ به همین منظور اتحادیه چاپخانه‌داران قم به نمایندگی از کلیه تشکل‌های چاپ سراسر کشور نامه‌ای به دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی در قم ارسال کرده و قرار است دیداری ظرف این هفته یا هفته آینده با شخص علی لاریجانی داشته باشیم.

وی ادامه داد:‌ هم‌چنین جلساتی با پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم و جلساتی نیز با اعضای کمیسیون اصل 90 تدارک دیده شده است.

شجاع تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده بخش چاپ هم‌اکنون در کمیسیون فرهنگی مجلس در حال بررسی است،‌ دولت 9 درصد را پیشنهاد داده است و ما به دنبال عدالت مالیاتی هستیم،‌ تا این 9درصد به 3 درصد کاهش یابد. ما پیش از این نیز با دولت مذاکراتی داشتیم و به اشتراکات خوبی نیز رسیدیم، ولی اصل این قضیه باید از مجلس حل شود. ما باید این را جا بیاندازیم که حاشیه سود در چاپخانه‌ها کمتر از 3 درصد است و مجلس باید مالیات چاپ را نیز مثل صنف‌، طلا‌، آهن و سنگ‌برها ویژه ببیند.

وی از مذاکره وزیر ارشاد با نمایندگان مجلس در این خصوص خبر داد و گفت: مالیات بر ارزش افزوده در ماه‌های اخیر فشار بسیاری بر صنعت چاپ آورده و موجب تعطیلی برخی مراکز شده است،‌ برگه‌های تشخیص مالیاتی که از استان‌های مختلف به دست ما رسیده است، نشان می‌دهد که صنعت چاپ درگیر مشکلات جدی شده است که هر چه سریعتر باید برای آن راه‌حلی اندیشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید