عملیاتی کردن ایده‌های دانشگاهی موجب رونق اقتصادی می‌شود

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۵۵

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور با اشاره به اینکه متأسفانه صنعت و دانشگاه در جامعه ما بیگانه هستند، گفت: عملیاتی کردن ایده‌های دانشگاهی موجب رونق اقتصادی خواهد شد.

 برات قبادیان ششم اردیبهشت ماه در گردهمایی هم‌اندیشی صنعت با دانشگاه، اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه اساسی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزرات علوم تحقیقات، مقرر شد به منظور ارتباط قوی و بیشتر میان دانشگاهیان و صنعتگران، دوره‌های آموزشی، کارآموزی و کارورزی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برگزار شود.

وی افزود: عملیاتی کردن ایده‌های دانشگاهی موجب رونق اقتصادی خواهد شد.

قبادیان با اشاره به اینکه پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید، فرصت‌های مطالعاتی به شیوه سفرهای خارجه بود، تصریح کرد: این فرصت‌ها و سفرهای خارجه سودی برای صنعت و تولید نداشت به همین دلیل مقرر شد اغلب اوقات دانشجویان و اساتید فرصت‌های مطالعاتی را صرف صنعت ایران کنند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور در ادامه خاطرنشان کرد: برای دوره‌ها پسادکترا نیز بهتر است تحقیقات بر اساس ارزیابی مشکلات صنعتی باشد.

وی با اشاره به شعار سال ( اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال)، تصریح کرد: برای تحقق شعار سال باید همواره به اقتصاد درون‌گرا و برون‌زا توجه داشت.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت کشوراستقلال و پویایی در صنعت کشور را نیازمند نوآوری و آموزش دانست و گفت: دانشگاه باید با تخصصی کردن آموزش‌ها و بخش صنعت نیز با به روز کردن تکنولوژی و دانش، این نوآوری را پدید آورند.

قبادیان افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت سال گذشته 3 میلیون نفر ساعت دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای صنعت در کشور برگزار کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های آموزشی، تعداد این دوره‌ها امسال 3 برابر سال گذشته خواهد بود.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور با اشاره به فرآیند زمان‌بر ایجاد کسب و کار جدید در ایران، تصریح کرد: مطابق گفته برخی کارشناسان راه اندازی کسب و کار در ایران 720 روز به طول می‌انجامد و این مانع ایجاد کسب و کارهای جدید در ایران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه صنعت و دانشگاه در جامعه ما بیگانه هستند و لازم است سد موانع میان این دو برطرف شود تا تحول عظیمی در رونق و اقتصاد  کشور پدید آید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید