وام ۱۰هزار میلیاردی در جیب معدن‌کاران

    کد خبر :61781

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت از پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به فعالان بخش معدن و معدن کاران در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جعفر سرقینی در جریان بازدید از معادن و کارخانه های طلای شهرستان تکاب ،گفت: این تسهیلات در قالب طرح رونق و برای نخستین بار در کشور به معدن کاران اعطا می شود.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام از معدن کاران برای دریافت این تسهیلات بیان کرد: پیش از این تنها صنعتگران از اینگونه تسهیلات استفاده می کردند اما با اجرای طرح یاد شده معدن کاران و فعالان بخش معدن نیز از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

معاون وزیر صنعت افزود: در طرح تشویقی دیگری در بخش معدن، تمام بدهی های ناشی از جرائم دیرکرد بدهی های حقوق دولتی معادن تا پایان سال 95 بخشیده می شود.

سرقینی اضافه کرد: بر اساس این طرح معدن دارانی که تا شش ماه آینده اصل بدهی خود بابت حقوق دولتی فعالیت های معدنی را پرداخت کنند مشمول بخشودگی جرایم دیرکرد می شوند.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه سالانه 400 میلیون تن انواع مواد معدنی در کشور استخراج می شود ، تصریح کرد: ازاین میزان تولید و استخراج مواد معدنی علاوه بر تامین نیاز صنایع داخلی، بیش از 6.6 میلیارد دلار صادرات نیز صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از 6 هزار معدن فعال در کشور وجود دارد اضافه کرد: سالانه بیش از 85 میلیون تن سنگ آهن و 70 میلیون تن مس در کشور تولید می شود.علاوه بر این سالانه پنج تن طلا از معادن کشور در مناطق مختلف استخراج می شود که این میزان تا پایان برنامه ششم توسعه به 10 تن در سال خواهد رسید.

معاون امور معدنی وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به فعالیت 2 معدن بزرگ طلا در شهرستان تکاب گفت: 20 درصد طلای تولید شده در کشور از معادن طلای شهرستان تکاب استخراج می شود.

سرقینی اضافه کرد: شهرستان تکاب با دارابودن 2 معدن بزرگ طلا و کارخانه های استحصال و فرآوری به عنوان قطب تولید طلا در کشور مطرح است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید