واکنش نماینده دادستان به ناچیز خواندن ۲.۶ میلیارد دلار پول نفت توسط متهم

    کد خبر :61761

نماینده دادستان خطاب به متهم ردیف دوم پرونده نفتی گفت: شما می‌گویید ۲.۶ میلیارد دلار پولی نیست در حالی که این مبلغ، ۳ ماه یارانه کشور است و برخی‌ها نان شب هم ندارند، بنابراین درخواست دارم عوام‌فریبی نکنید.

نجفی در ادامه پنجمین جلسه محاکمه همدستان بابک زنجانی در شعبه 28 دادگاه انقلاب اظهار کرد: خیلی واضح است که 1.2 میلیارد یورو نفت تحویل آقای شمس شده است و ما کاری به قرارداد وی با شرکت فال نداریم.

نماینده دادستان افزود: زنجانی هم در اظهارات خود گفته است که اصلا فال را نمی‌شناخته و کل بار به شمس تحویل داده شده است. بنابراین بسیار واضح است که شمس در دو مورد مداخله اساسی داشته است، نخست بحث تحویل 1.2 میلیارد یورو محموله‌های نفتی که اصل آن حسب‌الاقرار تحویل شمس شده و اینکه شمس این محموله‌ها را به چه کسی داده کاری نداریم.

نجفی ادامه داد: ضمن اینکه شمس 402 میلیون دلار را دریافت و بخشی از آن را به حساب‌های زنجانی و بخش دیگر را برای خرید هواپیمایی «اونر ایر» هزینه کرده که 5 درصد مالکیت آن هم در اختیار شمس است.

نماینده دادستان تصریح کرد: قطعا نقش شما به اندازه نقش بابک زنجانی نیست ولی پا به پای زنجانی کمک کرده و نهایتا پول کشور و بیت‌المال به غارت رفته است.

وی با اشاره به اظهارات گذشته متهم مبنی بر اینکه 2.6 میلیارد یورو اخلال در نظام اقتصادی محسوب نمی‌شود، گفت: 2.6 میلیارد یورو برای شما چیزی نیست در حالی که در این کشور برخی‌ها نان شب ندارند. این پول معادل 3 ماه یارانه کشور است، چطور می‌گویید پولی نیست.

نجفی با بیان اینکه اخلال در نظام اقتصادی درجات مختلف دارد، ادامه داد: اخلال در نظام اقتصادی به دو بخش عمده و کلان و غیرعمده تقسیم شده و هیچ مرجعی غیر از دادگاه برای تشخیص آن در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: این پول حدود 9 هزار میلیارد تومان است چطور می‌گویید در اقتصاد کشور دخیل نیست. عوام‌فریبی نکنید این پول رقم کلانی است و حتما در اقتصاد کشور ولو نیم‌درصد هم که تاثیرگذار باشد، اخلال محسوب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید