نخستین دوره تربیت مربی نهج‌ البلاغه برگزار می شود

    کد خبر :61618

نخستین دوره آموزشی تربیت مربی نهج ‌البلاغه با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه احیای فرهنگ نهج‌البلاغه نخستین دوره آموزشی تربیت مربی نهج‌البلاغه را برگزار می‌کند.
علاقه مندان برای شرکت در این دوره آموزشی باید مدرک کارشناسی یا مدرک سطح 2 حوزه داشته باشند، حداکثر سن پذیرش نیز 45 سال است و دارندگان معرفی‌نامه از موسسات قرآنی در اولویت پذیرش هستند.
استادانی از حوزه علمیه و دانشگاه در این دوره آموزشی تدریس خواهند داشت و از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گواهی‌نامه رسمی به شرکت کنندگان اعطا می شود و همچنین این افراد برای تدریس نهج البلاغه به مراکز قرآنی معرفی خواهند شد.
مدیر موسسه احیای فرهنگ نهج البلاغه درباره متون درسی این دوره آموزشی گفت: در این دوره چهار ترم 12 جلسه ای و در مجموع 48 جلسه برگزار خواهد شد که ترم اول با موضوع نهج البلاغه شناسی شامل آشنایی با نهج البلاغه، ساختار شناسی نهج البلاغه، روش برداشت از نهج البلاغه، مراحل تدوین و گسترش نهج البلاغه، شناخت رابطه نهج البلاغه با قرآن، شناخت اسناد و مدارک نهج البلاغه، شناخت شبهات پیرامون نهج البلاغه و کتابشناسی نهج البلاغه است.
محمدمهدی علیقلی افزود: در ترم دوم با موضوع روش شناسی نهج البلاغه مباحثی همچون روش علمی استفاده از نهج البلاغه، روش شرح ترتیبی نهج البلاغه، آشنایی با شرح های نهج البلاغه و روش آنها، روش ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه، روش سیر تاریخی نهج البلاغه، روش مطالعه و حفظ نهج البلاغه و همچنین روش تحقیق و پژوهش در نهج البلاغه ارائه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ترم سوم این دوره آموزشی به موضوع شناسی نهج البلاغه اختصاص دارد و مباحثی همچون روش موضوع شناسی نهج البلاغه روش شرح موضوعی نهج البلاغه و سلسله بحث های موضوعی اعتقادی مانند خداشناسی، انسان شناسی، جهان شناسی، امام شناسی و مسائل اجتماعی مانند سبک زندگی علوی، مدیریت علوی، تربیت علوی و حکومت علوی مطرح می شود.
علیقلی افزود: در آخرین ترم، روش تدریس نهج البلاغه شامل مباحث روش تحقیق و پژوهش در نهج البلاغه و فن سخنوری و همچنین زیبایی شناسی نهج البلاغه مطرح می شود و در کنار آن نمایشگاه کتاب نهج البلاغه برپا خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید