هفته فیلم ارمنستان در خانه هنرمندان گشایش یافت

    کد خبر :61610

هفته فیلم ارمنستان با حضور سفیر این کشور در جمهوری اسلامی ایران، جمعی از سینماگران و هنرمندان ایرانی و ارمنی و اعضای شورای سیاست‌گذاری گروه هنر و تجربه در خانه هنرمندان گشایش یافت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خانه هنرمندان، مراسم افتتاح هفته فیلم ارمنستان شامگاه یکشنبه، اول مردادماه با پخش سرود ملی دو کشور و نمایش کلیپی از فیلم های حاضر در این رویداد فرهنگی هنری آغاز شد.
مراسم با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان به طور رسمی آغاز شد و پس از آن کلیپی از فیلم‌های حاضر در هفته فیلم ارمنستان به نمایش درآمد.
رئیس شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در این مراسم گفت: این اولین بار است که سینمای ایران و ارمنستان در یک هفته فیلم در کنار هم آمده‎اند و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایش فیلم با سینمای ارمنستان آشنا می‌شوند.
کیوان کثیریان خاطرنشان کرد: هفته فیلم ارمنستان علاوه بر تهران در دو شهر شیراز و مشهد به همت بخش بین الملل هنر و تجربه و با همکاری سفارت ارمنستان برگزار می شود.
به گفته وی این برنامه تا شنبه هفته آینده (هفتم مردادماه) با نشست‎ها و نمایش فیلم‌های بلند داستانی، کوتاه و مستند ادامه دارد.
در ادامه این مراسم، سفیر ارمنستان ضمن خوشامد و تشکر از کسانی که در این برنامه حضور یافته بودند، اظهار داشت: این برنامه به ابتکار سفارت ارمنستان و گروه هنر و تجربه شکل گرفته است و در برگزاری آن کارشناسان هنر و تجربه و سینماگران ایران و ارمنستان حضوری فعال داشتند.
آرتاشس تومانیان افزود: طی این هفته فیلم 10 فیلم به نمایش درمی‌آید و آرن واتیان و آرام شهبازیان در کنار ما حضور دارند و حتما در هفته پیش رو از حضورشان بهره کافی می بریم.
سفیر ارمنستان با توجه به اشتراکات فرهنگی دو کشور عنوان کرد: برای همه واضح است که ایران و ارمنستان به موازات هم در تاریخ پیش آمده‎اند و روابط سیاسی دو کشور خوب است اما با این وجود باید بگویم که در زمینه‌های فرهنگی شناخت کافی از همدیگر وجود ندارد.
وی تصریح کرد: با تبادل فرهنگی باید این شناخت مشترک را ایجاد کنیم و اقدامات زیادی انجام دهیم زیرا نبود شناخت کافی از احوال همدیگر سوء تفاهم و تضاد ایجاد می کند و ما باید با تبادلات فرهنگی زمینه تعامل را ایجاد کنیم.
تومانیان از دوستداران سینما و هنرمندان ایرانی دعوت کرد از این فرصت استفاده کرده و با حضور در هفته فیلم ارمنستان با سینمای این کشور بیشتر آشنا شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید