ابداع دستگاه خودکار سیمان کاری توسط مخترع مراغه ای

    کد خبر :61590

مخترع جوان مراغه ای موفق به طراحی دستگاه خودکار سیمان کاری نمای ساختمان شد.

توحید ولی نژند پژوهشگر جوان مرکز رشد شهید فراحی بسیج مراغه که این اختراع خود را در سازمان ثبت شرکت ‌ها و مالکیت‌ های صعنتی ایران به شماره 77789 ثبت کرده است روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با استفاده از این دستگاه سیمان زنی و تگری پاشی انواع دیوار‌ها در ارتفاع و عرض ‌های متفاوت به سهولت انجام می شود.
وی افزود: این دستگاه به عنوان چاپگر سیمان برای استفاده در ساختمان های بلند مرتبه بدون استفاده از داربست و بدون دخالت کارگر به کار می رود.
وی با اشاره به مزایای این دستگاه ادامه داد: اجرای پوشش یکنواخت سیمان و نمای سیمانی روی دیوار، سرعت و دقت بالا و استفاده از مصالح کم از ویژگی‌ های این دستگاه است.
وی با بیان اینکه نحوه عملکرد این دستگاه مشابه چاپگرهای جوهر افشان است اضافه کرد: کارتریج سیمان در این دستگاه با مکانیسم خاص اسکاچ یوک و عمل پاشش آن از هد کارتریج به کمک فشار باد کمپرسور انجام می‌شود.
وی گفت: این دستگاه خودکار سیمان کاری نمای ساختمان قادر است روزانه صدها مترمربع سیمان کاری را بر حسب نوع کار و ساعات مورد استفاده بدون دخالت نیروی انسانی و کارگر ساختمانی انجام دهد.
وی با بیا اینکه برای ساخت و طراحی این دستگاه یک سال زمان صرف کرده افزود: برای این منظور 150 میلیون ریال نیز هزینه شده است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. احمد انورزاده گفت:

    خرید دستگاه و شماره تماس

دیدگاهتان را بنویسید