شرکت آمریکایی ۲۰ میلیون پشه را در هوا آزاد می کند!

    کد خبر :61555

یک شرکت آمریکایی قصد دارد ۲۰ میلیون پشه را در فضای «فریسنو» در کالیفرنیا آزاد کند، با وجود این که چنین حرکتی غیرمنطقی و عجیب به نظر می رسد، بی گمان هدف از آن آزار و اذیت مردم نبوده است.

صرف نظر از اینکه شما از آن دسته از آدم هایی هستید که در معرض نیش پشه ها قرار دارید یا نه، باید گفت که نیش پشه ها و التهاب پس از آن همیشه آزار دهنده بوده است. تقریبا هیچ کسی دوست ندارد وقت خود را در جایی که تعداد زیادی پشه دارد بگذارند؛ بنابراین، تعجب خواهید کرد اگر بدانید که یک شرکت آمریکایی ۲۰ میلیون پشه را در هوا آزاد می کند.

یک شرکت آمریکایی قصد دارد ۲۰ میلیون پشه را در فضای «فریسنو» در کالیفرنیا آزاد کند، با وجود این که چنین حرکتی غیرمنطقی و عجیب به نظر می رسد، بی گمان هدف از آن آزار و اذیت مردم نبوده است.

ترفندی عجیب برای کاهش تعداد پشه ها

در واقع هدف از این کار کاهش تعداد پشه هاست. ۲۰ میلیون پشه ی آزاد شده نر هستند و باکتری هایی دارند که پشه های ماده را از گذاشتن تخم های زنده باز خواهد داشت و در نتیجه تولید مثل ناقص صورت خواهد گرفت؛ یعنی این باکتری ها مانع تبدیل شدن تخم ها به پشه خواهند شد و به این صورت منجر به کاهش پشه ها در یک فرآیند زمانی مشخص خواهند شد.

شاید این پرسش برای شما پیش بیاید: آیا این ۲۰ میلیون پشه ی نر آسیبی به اهالی این منطقه وارد نمی کنند؟

در پاسخ باید گفت که پشه ی نر برای انسان ضرری ندارد. این پشه های ماده هستند که انسان را نیش می زنند و از خون او تغذیه می کنند تا تخم گذاری موفقی داشته باشند.

این شرکت آمریکایی قصد دارد تا بیست هفته و هر هفته یک میلیون پشه را در چند صدهزار متر مربع از فریسنو رها کند. اگر این تجربه موفق آمیز باشد، احتمال می رود، در سطح گسترده ای اجرا شود تا به این شیوه از افزایش تعداد این حشرات و تأثیرات منفی آنها بر ساکنان جلوگیری شود. همان طور که می دانید پشه ها از جمله حشرات ناقل بیماری های از جمله مالاریا و ویروس زیکا و سایر بیماری های خطرناک هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید