نظریۀ جدید: مومیایی آمون حوتپ، تایتانیک را غرق کرد!

    کد خبر :61466

یک نظریۀ جدید ثابت می کند که کشتی تایتانیک را مومیایی آمون حوتپ چهارم غرق کرد.

مومیایی اَخناتون (آمون حوتپ چهارم) در دهه هشتادِ قرن نوزدهم توسط یک دانشمند باستان شناس در نزدیکی قاهره کشف شد و به زودی یک شهروند انگلیسی که به جمع آوری اشیای باستانی مصری علاقمند بود، آن را خرید.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد، هنگامی که این مرد انگلیسی از مصر به انگلستان برگشت، تصمیم گرفت تصویری که بر در تابوت نقش بسته بود را طراحی کند، اما ناگهان متوجه نقش زنی تهدید کننده بر تابوت شد و به همین جهت تصمیم گرفت با اهدای مومیایی به موزۀ انگلستان، از شر آن راحت شود.

به این ترتیب، نفرین آمون حوتپ دامنگیر مردی شد که مومیایی را به عنوان هدیه دریافت کرده بود. این مرد، یک هفته پس از دریافت مومیایی، ناگهان جان باخت و معاون او نیز زمین خورد و به شدت زخمی شد.

اما این، تنها آغاز سلسله حوادثی بود که به مومیایی ارتباط مستقیم پیدا می کردند. به عنوان مثال، یک خبرنگار که مقاله ای دربارۀ این مومیایی نوشته بود، به مرگی خطرناک مبتلا شد و جهان باخت. یک بازدید کننده نیز پس از مشاهدۀ مومیایی در موزه و ابراز ناخرسندی از دیدنِ آن، از کارِ خود اخراج شد و فرزندش به بیمارستان روانی منتقل شد.

حتی کاشف مومیایی نیز از نفرینِ آن در امان نماند، او با یک تفنگ شکار به دست خود تیراندازی کرد. پس از این اتفاقات، مدیریت موزه تصمیم گرفت از شر مومیایی راحت شود و آن را از دسترس مردم در امان بدارد، به همین سبب تصمیم گرفتند آن را در زیرزمین موزه پنهان کنند.

پس از مدتی، یک آمریکایی تصمیم گرفت مومیایی را از موزۀ انگلستان بخرد و موزه انگلستان با خوشحالی از این پیشنهاد استقبال کردند، با این حال برای فروش، ناچار بودند مومیایی را از طریق دریا، به مالک جدید ارسال کنند.

در آن زمان، نخستین کشتی که راهی آمریکا بود، کشتی “تایتانیک” بود و با توجه به ارزش بسیار زیاد مومیایی، آن را در اتاق بار نگذاشتند بلکه آن را در مکانی نزدیک اتاق کاپیتان جای دادند.

فرضیۀ افسانه واری در این زمینه وجود دارد که می گوید مومیایی آمون حوتپ تصمیم گرفت به سبب جسارت مردم به ساحتش، از آن ها انتقام بگیرد. یکی از نجات یافتگان کشتی تایتانیک ادعا کرد لحظاتی کوتاه پیش از برخوردِ کشتی تایتانیک با کوه یخی، کاپیتانِ کشتی تصمیم گرفت تابوت مومیایی را باز کند و نگاهی به آن بیندازد.

بسیاری بر این باورند که کاپیتان، با مشاهدۀ مومیایی دچار اختلال مشاعر شد، زیرا پس از آن، رفتاری نامتعارف از او مشاهده شد و علیرغم هشدار دربارۀ وجود کوه یخی، کاپیتان دستور کاهش سرعت کشتی را صادر نکرد.

ممکن است، این موضوع، تا همیشه در حد تئوری باقی بماند و صحت آن اثبات نشود، اما آن چه اهمیت دارد این است که بر اثر غرق شدن کشتی تایتانیک، مومیایی آمون حوتپ چهارم، برای همیشه در اعماق آب های اقیانوس، از دست بشر، در امان ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید