کمپوست تولید شده از سوی سازمان مدیریت پسماند مجوزهای لازم را اخذ کرد

    کد خبر :614012

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند کمپوست تولیدی این سازمان در موسسه انیستو پاستور آزمایش شده و وزارت کشاورزی نیز مجوز عدم منع مصرف کمپوست تولیدی را صادر کرده است.

صدر الدین علیپور مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر اهداف زیست محیطی، بروز رسانی و کاربرد روش های نوین در مدیریت پسماند را مهم ارزیابی کرد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف اصلی مدیریت پسماند، کاهش تدریجی دفن و افزایش ظرفیت بازیافت و پردازش است که احداث واحدهای جدید پردازش پسماندها و تولید کمپوست در همین راستا بوده است.

علیپور تولید شیرابه، گاز متان و از بین رفتن اراضی را از جمله مشکلات دفن مستقیم پسماند به روش سنتی عنوان کرده و افزود: جلوگیری از آلودگی آب، خاک و هوا، جلوگیری از هدر رفتن سالیانه چندین هکتار زمین ناشی از دفن پسماندها، ایجاد اشتغال و درآمدزائی، بازیافت پسماندهای خشک با ارزش، فروش آن ها و کسب در آمد و همچنین بهبود هوای منطقه و حفظ سلامتی افراد ساکن در اطراف مجتمع آرادکوه و حفظ بهداشت محیط از دیگر مزایای تولید کمپوست از پسماند است.

وی در ادامه به ضرورت تفکیک پسماند در مبدا توسط شهروندان اشاره کرده و گفت: جدا سازی پسماند در مبدا ضمن کاهش آثار سوء زیست محیطی و بهداشتی آن بسیار مهم خواهد بود.

به گزارش فارس، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر ضرورت جایگزین کمپوست به جای کودهای تجاری گفت: استفاده از کمپوست علاوه بر ارتقا ساختار خاک، محتوای خاک را تقویت کرده و سبب می شود خاک مدت زمان بیشتری بتواند آب را در خود نگه دارد؛ ضمن اینکه کمپوست قدرت باروری خاک را افزایش می دهد و کمک می کند ریشه های سالم در گیاه رشد کند و در عین حال از فرسایش خاک نیز جلوگیری می کند.

علیپور ابراز خشنودی کرد که کمپوست تولیدی سازمان مدیریت پسماند هم به صورت پودر و هم به صورت گرانول در موسسه انیستو پاستور آزمایش شده و وزارت کشاورزی نیز مجوز عدم منع مصرف کمپوست تولیدی را صادر کرده است که علاوه بر این مصرف می توان به عنوان مالچ طبیعی و غیر نفتی جهت بیابان زدایی بیابان‌های اطراف تهران و هم مبارزه با ریزگردها در استان‌های جنوبی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید