اجرای فاز اول احداث باغ ایرانی در منطقه ۵

    کد خبر :613750

فاز اول احداث اولین باغ ایرانی در منطقه ۵ با هدف ساماندهی و تعیین تکلیف باغات رها شده در حال اجراست.

فریدون حیدری از ساماندهی باغ‌های رها شده در منطقه ۵ خبر داد و گفت : از اولویت‌های کاری منطقه تعیین تکلیف باغ‌هایی است که می‌توان از آن‌ها برای استفاده منافع عمومی بهره گرفت و به‌طور جدی به دنبال این هستیم تا از تخریب آن‌ها جلوگیری و با حفظ تک تک درختان منطقه، فضایی مناسب برای تفرج شهروندان فراهم کنیم.

وی افزود : یکی از باغ‌هایی که شهرداری منطقه آن را به تملک خود در آورده، تکه باغی به مساحت حدود ۹۰۰۰ متر مربع در خیابان الهی است که با ۴۶۵ درخت سبز به‌صورت مداوم آبیاری، علف کشی و نظافت می‌شوند. در نظر داریم با حفظ درختان این باغ پس از فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب، انواع گل و گونه‌های گیاهی در آن بکاریم و فضایی تفرجگاهی برای شهروندان مهیا کنیم.

به گزارش ایسنا ،حیدری در ادامه گفت: در فاز اول اجرایی مقرر شد که زمین ضلع شرقی باغ حد فاصل دیوار کاه گلی خیابان دانش تجهیز شود و معاونت فنی وعمرانی منطقه در حال فراهم سازی فرآیندهای زیرساختی ، نصب آلاچیق و نقشه‌برداری است و پس از آن، طراحی کاشت گونه‌های گیاهی را اداره فضای سبز منطقه انجام می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، شهردار منطقه ۵ در پایان اظهارکرد: فاز دوم هم با حفظ تمامی باغات در سال آینده انجام می‌شود تا به عنوان فضای تفرجگاهی و عمومی در قالب باغ ایرانی، شهروندان از آن بهره مند شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید