گوگل دو اپلیکیشن تبلیغ افزار را حذف کرد

    کد خبر :613212

گوگل ۲ اپلیکیشن را از پلی استور حذف کرده است. این اپلیکیشن ها پس از نصب انبوهی از آگهی ها را به دستگاه کاربر سرازیر می کردند. یکی از اپلیکیشن ها بیش از یک میلیون بار دانلود شده بود.

به گزارش بازتاب به نقل از ماشابل، به نظر می رسد گوگل در هفته گذشته دو اپلیکیشن اندروید پرطرفدار را از فروشگاه خود حذف کرده است.

این دو اپلیکیشن Sun Pro Beautyو Funny Sweet Beauty Camera نام دارند به جای ارائه ویژگی هایی برای تغییرات در عکس های سلفی، آگهی های تبلیغاتی را به موبایل کاربر سرازیر می کردند.

محققان امنیتی شرکت Wandera در این اواخر متوجه فعالیت های مخرب این اپلیکیشن ها شدند. این در حالی است که Sun Pro Beauty از سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی برای گوگل پلی استور عرضه شده بود و بیش از یک میلیون بار دانلود شده است. اپلیکیشن Funny Sweet Beauty Camera از ماه جولای سال جاری در گوگل پلی عرضه شده و بیش از ۵۰۰ هزار بار دانلود شده است.

هر دو اپلیکیشن ها به راحتی به اطلاعات کاربر دسترسی می یافتند و انبوهی از تبلیغات را به دستگاه او سرازیر می کردند. حتی برخی از این آگهی های تبلیغاتی بسته نمی شدند یا آنکه خارج از اپلیکیشن نیز نمایش داده می شدند.

هر دو این اپلیکیشن ها از کاربر تقاضا می کردند تا اجازه دسترسی به میکروفون( برای ثبت صوت) دستگاه را داشته باشند. کارشناسان تخمین می زنند اپلیکیشن ها از این قابلیت سواستفاده کرده اند. البته هر دو این اپلیکیشن ها اکنون حذف شده اند.

این در حالی است که در ماه آگوست ۸۵ اپلیکیشن با تبلیغ افزار مخفی در گوگل پلی استور کشف شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید