هشدار رئیس مایکروسافت در مورد پیدایش ربات‌های قاتل

    کد خبر :612590

براد اسمیت رئیس شرکت مایکروسافت هشدار داده که پیدایش و از راه رسیدن ربات‌های قاتل امری غیرقابل توقف است و بدون شک رخ خواهد داد.

رئیس مایکروسافت تصریح کرده که ربات های قاتل در آینده تولید خواهند شد و نمی توان جلوی این روند را گرفت.

وی افزوده است باید یک کنوانسیون جدید دیجیتال به تصویب کشورهای جهان برسد تا بتوان از جهان در برابر این تهدید جدید و نوظهور حفاظت کرد.

براد اسمیت در مصاحبه خود با نشریه تلگراف افزوده است که استفاده از سیستم های تسلیحاتی خودکار و مرگبار سوالات اخلاقی زیادی را به وجود آورده که دولت ها باید با سرعت و به قید ضرورت به آنها پاسخ دهند.

به گفته وی این سلاح های خطرناک به سرعت در حال پیشرفت هستند و می توان آنها را به پهپادهای هوایی، دریایی و زمینی متصل کرده و آنها را به گونه ای برنامه ریزی کرد که هدف مدنظر خود را به طور خودکار یافته و نابود کنند.

از جمله کشورهایی که به چنین فناوری هایی دست یافته اند می توان به امریکا، چین، روسیه، کره جنوبی، انگلیس و رژیم صهیونیستی اشاره کرد. تولید چنین ربات هایی نیاز به استفاده از سربازان را در میدان های نبرد نیز از میان می برد و هنوز مشخص نیست چه کسی – اعم از برنامه نویس، کارخانه سازنده، فرمانده میدان نبرد یا خود سیستم رباتیک – مسؤول جراحات و کشتارهایی است که توسط ربات های قاتل رخ می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید