میلیون‌ها نفر در جهان در مقابل تغییرات اقلیمی

    کد خبر :612500

میلیون‌ها نفر از مردم جهان روز گذشته (جمعه) در واکنش به وضعیت اقلیمیِ این‌ روزهای زمین راهپیمایی کردند.

حرکت معترضانه میلیون‌ها نفر از مردم جهان نسبت به وضعیت اقلیمی دنیا به دعوت «گرتا تونبرگ»، نوجوان فعال این حوزه شکل گرفته‌ است.

این افراد با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهایی، گسترده‌ترین تظاهراتی را که تاکنون در مخالفت با گرمای جهانی ناشی از فعالیت‌های بشر برگزار شده بود، شکل دادند.

«گرتا تونبرگ» در این راهپیمایی گفت: خانه ما دچار حریق شده و نباید دست روی دست گذاشته و تنها نابود شدن آن را ناظر باشیم.

این اعتراضات پیش از نشست هفته آینده سازمان ملل برگزار شد. فعالان محیط زیستی خواهان اقدامات بیشتر و جدی‌تری برای مقابله با تغییرات اقلیمی هستند.

گرتا تونبرگ اولین بار در سال ۲۰۱۸ به بی‌تفاوتی به موضوع بحران آب و هوایی و تغییرات اقلیمی اعتراض کرد. اقدامات او، دانش‌آموزان و بزرگسالان در سراسر جهان را بر آن داشت تا با این حرکت وی همراه شوند.

روز گذشته ساکنان جزایری همچون کِریباتی، جزایر سلیمان و وانواتو در اقیانوس آرام به دلیل اینکه بالا آمدن سطح آب دریا، زندگی آنان را تهدید می‌کند دست به اعتراض زدند. در استرالیا نیز ۳۵۰ هزار نفر در سراسر این کشور تظاهراتی برگزار کردند و از دانش‌آموزان و کارگران نیز درخواست شد در این راهپیمایی حضور داشته باشند.

به گزارش ایسنا، همچنین این اعتراضات و راهپیمایی‌ها در شهرهای کشورهای آسیایی، اروپایی، آفریقایی و آمریکایی گسترش پیدا کرد.

پیش‌بینی می‌شود برنامه‌های بیشتری در ارتباط با وضعیت آب و هوایی در حین برگزاری نشست سازمان ملل برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید