تولید “ناموس” دولت شود مثل اسلحه که ناموس سرباز است

    کد خبر :61238

یک اقتصاددان گفت: همانطور که در خدمت سربازی به افراد آموزش می دهند که اسلحه ناموس توست، باید “تولید ملی” برای دولت آینده حکم ناموس را پیداکند. دراین حالت همانطور که ما در هر شرایطی از ناموس خود دفاع می کنیم از تولید ملی هم دفاع خواهیم کرد.

به گزارش  تسنیم، محمد خوش چهره اقتصاددان و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: اگر این نگاه غالب شود، آن وقت تولید ملی را به دلیل اینکه ناکارآمد است ،ضعیف است ، مرغوب نیست و نیازهای ما را مرتفع نمی کند، رها نمی کنیم. چون تولید ملی ناموس ماست و هیچ کسی درهیچ شرایطی ناموسش را رها نخواهد کرد بلکه از آن حفاظت می کند، تقویت و به آن افتخار می کند.
این اقتصاددان تاکیدکرد: تولید ملی درهمین شرایط فعلی که شاید خیلی هم صادرات محور نباشد یا کالای مرغوبی تولید نکند، باید تقویت وحمایت شود.
خوش چهره با بیان اینکه درحال حاضر ظرفیت تولید کشور زیر 40 درصد است ، گفت : برای اینکه ظرفیت تولید به بیش از 80 درصد برسد ، باید در اولین قدم موانع را از سر راه تولید برداشت.
خوش چهره با تاکید براینکه یکی از راه های رفع موانع تولید ، مبارزه با سوداگری ، دلالی ، قاچاق و واردات بی رویه است ، افزود: وقتی ما بازارهای خود را به کالاهای خارجی می دهیم ، عجیب نیست که با لشکر بیکارها مواجه باشیم . بیکارانی که ما را با چالش های اجتماعی و حتی امنیتی مواجه خواهند کرد . پس باید تاکید واولویت بر رفع موانع تولید باشد چرا که به تبع آن متغیرهای کلان اقتصادی مثل فرصت شغلی ، ارتقاء سطح دارآمد ، رفاه اجتماعی و…نیز بهبود خواهد یافت.
این اقتصاددان با اشاره به اینکه در قدم های بعدی باید ساختار تولید در ایران نیز متحول شود ، گفت : قبول دارم که ساختار تولید در ایران دچار مشکلاتی است اما درحال حاضر تولید ملی توان شوک های ناشی از تغییر ساختار را ندارد بنابراین باید در قدم اول موانع را از سر راه آن برداشت ، وقتی که تولید به حرکت افتاد آن وقت برای تغییر ساختارهم باید برنامه ریزی کرد.
خوش چهره گفت: به عنوان یک اقتصاددان توصیه می کنم دولت آینده ، اولویت اصلی خود را حمایت از تولید قرار دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید