افغانستانی مجاز ساکن ایران برای حضور در مراسم اربعین چه کنند؟

    کد خبر :612287

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا گفت: این امکان فراهم شده که اتباع مجاز افغانستانی ساکن در ایران با صدور مدرک جایگزین در حکم گذرنامه، عازم کشور عراق شده و به کنگره عظیم و معنوی اربعین حسینی (ع) بپیوندند.

سرهنگ سید محمدرضا طبایی درباره روند دریافت مجوز برای اتباع افغانستانی ساکن در ایران برای حضور در مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: در سالهای اخیر و همزمان با آغاز راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع)، با توافق مسئولان وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، این امکان فراهم شده که اتباع مجاز افغانستانی ساکن در جمهوری اسلامی ایران با صدور “مدرک جایگزین در حکم گذرنامه”، عازم کشور عراق شوند و توفیق زیارت عتبات عالیات را داشته باشند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا افزود: امسال نیز مطابق هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولان وزارت کشور عراق و در جلسات و هماهنگی با دفاتر کفالت اتباع خارجی در تهران، این امکان برای اتباع افغانستانی مجاز ساکن در جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است.

وی تصریح کرد: موضوع مذکور در تفاهم‌نامه وزرای کشور عراق و ایران در سال جاری لحاظ شده است.

به گزارش تسنیم،این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: اتباع مجاز افغانستانی ساکن در جمهوری اسلامی ایران می‌توانند از امروز شنبه؛ 30 شهریور ماه برای ثبت‌نام و دریافت مدرک جایگزین گذرنامه، به دفتر کفالت اتباع خارجی محل سکونت خود در تهران و سایر استانها مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید