توصیه‌های پلیس به والدین دانش آموزان درمورد سرویس مدارس

    کد خبر :611793

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا تاکید کرد: رانندگان سرویس مدارس باید افراد بدون سوءپیشینه کیفری و عدم اعتیاد به موادمخدر و داروهای روان گردان باشند .

سرهنگ عین الله جهانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: باتوجه به شروع سال تحصیلی جدید ، آینده سازان کشور عزیزمان با شور و شوق وصف ناشدنی در مسیر رفت و برگشت آموزشی قرار می گیرند و از این رو رفت و آمد ایمن و به دور از حادثه دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برای پلیس راهور برخوردار است.

وی در خصوص سرویس مدارس به والدین توصیه کرد: فرزند خود را به هر فرد یا وسیله های متفرقه نسپارند و حتما با ثبت نام در سامانه “سپند” نسبت به انتخاب راننده خودرو با هماهنگی شهرداری ها و آموزش و پرورش اقدام کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: مقررات ، بخصوص آیین نامه حمل و نقل دانش آموزی موید آن است که سازمان های ذیربط در انتخاب خودرو و راننده برای سرویس های مدارس دقت های لازم را مبذول دارند ، گواهی سلامت رانندگان سرویس دانش آموزی که برای مدت یکسال توسط شهرداری ها صادر می شود نیز بسیار مهم است.

جهانی ادامه داد: برابر آیین نامه، رانندگان سرویس مدارس باید افراد بدون سوءپیشینه کیفری و عدم اعتیاد به موادمخدر و داروهای روان گردان باشند و از طرفی در زمان انعقاد قرارداد ، موسسات حقوقی و شخصی با مدارس، موضوع رعایت ظرفیت می بایست کاملا رعایت شود ، بطوری که برای سواری با ظرفیت چهارنفر، نباید تعداد بیشتری برای جابجایی محول نشود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به نقش همیاران پلیس در کاهش تصادفات رانندگی، گفت: بر اساس پژوهش‌های انجام شده، همیاران پلیس 18درصد در کاهش تصادفات رانندگی موثر بوده اند بنابراین از دانش آموزان می خواهیم به عنوان همکاران ما در داخل خودروها ، اولا خودشان نکات ایمنی لازم را رعایت کنند و ثانیا اگر تخلفاتی نظیر صحبت با تلفن همراه و نبستن کمربند ایمنی، خوردن و آشامیدن، یا استعمال دخانیات و … را شاهد بودند، مودبانه و محترمانه به راننده تذکر دهند.

براساس اعلام سایت پلیس، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: رانندگان سرویس مدارس، معلمان کلاس سیار ترافیک هستند و نقش آنان در تعلیم مقررات راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است چرا که کودکان چشمانی بینا و گوش های تیزی دارند و بخش عمده ای از یادگیری آنان در مسیر رفت و برگشت در مدرسه و منزل شکل می گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید