رئیس‌کل بانک مرکزی: رشد غیرنفتی اقتصاد ایران مثبت شد

    کد خبر :611786

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: در سه ماه اول سال 98، بخش غیر نفتی که بخش مولد اقتصاد است، حدود 0.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال 97 رشد داشته است.

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی، امروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ‌گزارش اخیر بانک مرکزی حاکی از بازگشت رشد به بخش غیر نفتی اقتصاد کشور است؛ در سه ماه اول سال 98، بخش غیر نفتی که بخش مولد اقتصاد است، حدود 0.4 درصد نسبت به مدت مشابه 97 رشد داشته است، هرچند این رشد کمتر از توان بالقوه است ولی، با توجه به رشد منفی سه فصل قبل از آن و در کنار شروع کاهش تورم، امیدوار کننده است.

به گزارش فارس، ‌‌این مهم در سایه بازگشت آرامش و ثبات نسبی بازار ارز و تخلیه اثرات شوک‌های خارجی ناشی از تحریم و فشار حداکثری، تحقق یافته است.

برای تقویت این رشد در فصول آینده و رونق بخش‌های مولد، نظام بانکی خودش را متعهد به کمک در تامین نیازهای نقدینگی بنگاه‌ها می‌داند.

* توافق اختصاص 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش‌های پیشران تا پایان سال

‌در این خصوص در جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای بخش‌ تولید و برخی مدیران عامل بانک‌ها، توافق شد که بانک‌های کشور برای نیمه باقیمانده سال، در حدود 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش‌های پیشران اختصاص دهند.

‌فعالان اقتصادی و مردم عزیز مطمئن باشند که اولویت اصلی کشور، احیای تولید و اشتغال است و لذا همکارانم در نظام بانکی، علی‌رغم دشواری‌های ناشی از تحریم‌های بی‌سابقه، بمانند سابق و با تمام توان خود در کنار آنها و در خدمت رشد و تعالی کشور خواهند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید