ممنوعیت تعویض قطعات اصلی خودرو بدون مجوز پلیس

    کد خبر :611781

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا گفت: تعویض قطعات اصلی وسایل نقلیه شامل موتور، شاسی، اتاق و نیز رنگ بدون مجوز پلیس راهنمایی و رانندگی ممنوع است.

سرهنگ علی محمدی گت: برابر ماده 30 قانون راهنمایی و رانندگی تعویض قطعات اصلی وسایل نقلیه شامل موتور، شاسی، اتاق و نیز رنگ بدون مجوز راهنمایی و رانندگی ممنوع است و در صورتی که بدون مجوز اقدام به تعویض موارد فوق شود بنا به تشخیص واحد رسیدگی به اعتراضات مندرج در ماده 5 قانون مذکور متخلف ملزم به پرداخت جریمه به مبلغ یک چهارم تا یک هشتم قیمت قطعه و یا رنگ تغییر یافته خواهد شد و در صورت عدم کشف فساد در احراز اصالت قطعه تعویض شده و خودرو نسبت به اصلاح سند اقدام لازم به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: چنانچه قطعه تغییر یافته فاقد استانداردهای لازم و مقررات فنی باشد نسبت به اوراق کردن خودرو اقدام خواهد شد.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا به شهروندان توصیه کرد: حتماً قبل از تغییر ارکان خودرو مجوز لازم را از راهنمایی و رانندگی اخذ و سپس نسبت به تهیه و خرید قطعه مربوطه از نمایندگی‌های مجاز اقدام کنند که دارای تأییدیه‌های استاندارد و محیط زیست است.

محمدی ادامه داد: مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز از راهنمایی و رانندگی برای تعویض قطعات اصلی عبارتند از: همراه بودن خودرو برای کارشناسی؛ همراه داشتن سند، کارت و بیمه نامه شخص ثالث خودرو و نیز مدارک احراز هویت مالک شامل کارت ملی یا وکیل قانونی.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بعد از بازدید خودرو و تأیید اصالت آن مجوز تعویض قطعه صادر می‌شود، تصریح کرد: مالکان پس از تعویض قطعه مجدداً می‌بایست با در دست داشتن فاکتور معتبر از نمایندگی‌های مجاز به مراکز تعویض پلاک مراجعه و پس از احراز اصالت و استاندارد بودن قطعه تعویض شده نسبت به اصلاح سند و کارت خودرو با ارکان جدید اقدام کنند.

براساس اعلام سایت پلیس، محمدی گفت: کارت خودرو از طریق پست ارسال و همچنین سند پس از اصلاح، همان لحظه تحویل مالک می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید