باید برنامه ویژه‌ای برای حمایت از تولیدات صادرات محور داشته باشیم

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ۱۵:۲۵
    کد خبر :611714

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: باید برنامه‌ریزی دقیقی برای حمایت ویژه از طرح‌ها و تولیدات صادرات محور، طرح‌های محرک و پیشران اقتصاد، بخش مسکن و تولیدات اشتغال‌زا داشته باشیم.

جلسه بررسی نحوه حمایت از بخش تولید و صنعت کشور در سال‌های ٩٨ و ٩٩ به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با اعلام اینکه برنامه دولت در سال رونق تولید حمایت همه جانبه از بخش‌های مختلف تولیدی است، اظهار داشت: باید برنامه‌ریزی دقیقی برای حمایت ویژه از طرح ها و تولیدات صادرات محور، طرح های محرک و پیشران اقتصاد، بخش مسکن و تولیدات اشتغال زا و زودبازده بویژه در بخش کشاورزی داشته باشیم.

به گزارش مهر،در این جلسه که برخی وزرا و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط نیز حضور داشتند، با عنایت به اینکه بخش قابل توجهی از تسهیلات بانک‌ها در پایان سال صرف تامین سرمایه و قراردادهای موجود و سایر اولویت‌های تعیین شده نظیر خسارت دیدگان سیل و غیره خواهد شد؛ مقرر شد رییس کل بانک مرکزی جلسات ویژه‌ای با بخش‌های صنعت، کشاورزی، مسکن و گردشگری برگزار و ضمن نهایی کردن اولویت‌های سال ۹۸ برای حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برنامه ریزی ویژه ای در چهار حوزه فوق انجام دهند و تصمیمات را ابلاغ کنند.

در این نشست همچنین مقرر شد جلسات دیگری برای حل مشکلات مالیاتی، تامین اجتماعی، بهبود فضای کسب و کار و غیره در جهت رونق تولید برگزار شود.

همچنین معاون اقتصادی رئیس‌جمهور ماموریت یافت برنامه ویژه ای برای افزایش سرمایه گذاری تدوین و ارائه نماید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید