راه‌اندازی تشکل‌های محله‌محور جوانان

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۳:۱۷

مدیرکل سابق مشارکت‌های اجتماعی جوانان گفت: فرهنگسراها و سراهای محله در نقاط مختلف شهر راه‌اندازی شده‌اند و همیاران شهرداری نیز فعالیت‌هایی می‌کنند؛ اما می‌توان تشکل‌های محله‌ای را راه‌اندازی کرد و بدین ترتیب از ظرفیت جوانان بگونه‌ای محله‌ محور بهره برد.

محسن زارعی افزود: شوراها مرجع تصمیم‌ساز و ناظر در حوزه مدیریت شهری هستند. یکی از کارکردهای سازمان‌های مردم نهاد نیز فعالیت در عرصه تصمیم‌سازی است. در واقع آن‌ها می‌توانند بهترین همیار برای شوراها باشند و در زمینه‌های عمرانی، معماری و فرهنگی شهر از دیدگاه‌های تشکل‌های جوانان استفاده شود.

مدیرکل سابق مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: شوراها کارگروه‌هایی دارند که می‌توانند زمینه‌ بهره‌گیری از ظرفیت‌های جوانان را فراهم کنند. سمن‌های جوانان نیز بدون هیچ اجر و منتی حاضر هستند که درعرصه تصمیم سازی کمک کنند البته مراجع تصمیم ساز باید سازو کاری را برای مشارکت جوانان به وجود آورند و از ظرفیت‌های تشکل‌های جوانان می‌توان برای حل مشکلات این قشر نیز بهره برد.

وی افزود: لازم است شورای شهر به جوانان اطمینان داشته باشند تا بتواند هم از ایده  و هم از عمل جوانان بهره برد. مهم نیست سمن‌ها از وزارت کشور یا از وزارت ورزش و جوانان مجوز گرفته باشند؛ بلکه بهره گیری از ظرفیت‌های جوانان اهمیت دارد.

زارعی در پایان درباره حضور جوانان به عنوان عضو شورای شهر گفت: الزامی ندارد که همه اعضای مراکز تصمیم سازی مانند شوراهای اسلامی شهر و روستا با تجربه و با سابقه باشند. حضور جوانان به طور قطع در چنین مراکزی ضروری است. نگاه آنان به مدیریت شهری می‌تواند در جهت برآورده سازی نیازهای جوانان موثر باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید