افزایش قیمت نفت پس از یک هفته التهاب

    کد خبر :611649

قیمت نفت پس از روز‌ها التهاب که در پی مختل شدن نیمی از تولید نفت عربستان سعودی براثر حملات پهپادی ایجاد شده بود در معاملات روز پنج‌شنبه تحت تاثیر وعده ریاض برای احیای تولید تا پایان سپتامبر، افزایش یافت.

بهای معاملات آتی نفت برنت هشت سنت افزایش یافت و به ۶۳ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۴ سنت افزایش به ۵۸ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت روز دوشنبه در اولین روز گشایش بازار نفت پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، ۱۴.۶ درصد جهش پیدا کرده بود که بزرگترین افزایش قیمت یک روزه این معاملات از سال ۱۹۸۸ به این طرف بود.

به گزارش ایسنا،به گفته مایکل مک کارتی، تحلیلگر بازار در شرکت سی ام سی مارکتز، قیمت‌ها ممکن است فعلا متعادل شده باشند و در صورت احیای سریع تولید نفت عربستان سعودی اختلالاتی که بازار از آن واهمه دارد ممکن است معلوم شود موقتی بوده است.

شرکت تحقیقاتی کایروس برآورد کرده که عربستان سعودی که ذخایر نفتش حدود ۱۰ میلیون بشکه تا ۱۶ سپتامبر در مقایسه با سطح پیش از حملات کاهش پیدا کرده است، حدود ۳.۴ میلیون بشکه در روز از تولید خود را از دست داده باشد.

با این حال فاتح بیرول، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی روز چهارشنبه اعلام کرد: نیازی به برداشت از ذخائر استراتژیک نفت وجود ندارد، زیرا بازار‌ها به خوبی تامین هستند.

پس از حملاتی که به تاسیسات نفتی عربستان سعودی انجام گرفت مقامات نفتی کویت اعلام کردند: بخش نفت این کشور به حال آماده‌باش در آمده و امنیت خود را به عنوان یک اقدام احتیاطی به بالاترین سطح رسانده است.

بر اساس گزارش رویترز، از سوی دیگر آمار هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد: ذخایر نفت این کشور هفته گذشته ۱.۱ میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است، در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان ۲.۵ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند با این حال ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل معاملات نفت است به پایین‌ترین حد خود از اکتبر سال ۲۰۱۸ کاهش پیدا کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید