آشنایی با موتورسیکلت‌های جذاب بی ام‌و در فرانکفورت

  • خودرو
  • پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ۱۴:۱۰
    کد خبر :611648

اگر فکر می‌کنید وسط این‌همه خبر خودرویی مربوط به نمایشگاه فرانکفورت 2019 کمی هم تنفس لازم است پس خبر خوبی برایتان داریم!

بی ام‌ و هرگز بخش موتورسیکلت خود را فراموش نکرده و تعدادی از بایک های برجسته‌ی خود از جمله یک کانسپت تمام الکتریکی ویژه و خاص را به این رویداد مهم دنیای خودرو آورده است. باهم نگاهی خواهیم داشت به برخی از این موتورسیکلت‌ها.

بی ام‌ و ویژن DC رودستر

این موتورسیکلت یک نمونه‌ی مفهومی تمام الکتریکی است که از متریال سبک‌وزن همچون فیبر کربن و آلومینیوم استفاده کرده است.

دلیل اینکه چرا ظاهر این بایک شبیه نمونه‌های بکار رفته در فیلم‌های علمی تخیلی است به مشخصات آن مربوط می‌شود. ویژن DC رودستر نه‌تنها از مجموعه باتری بزرگ با دنده‌های خنک‌کنندگی متالیک در هر طرف سود برده بلکه پیشرانه‌ی الکتریکی هم همانند سیلندری است که درست زیر آن قرار دارد. اگرچه ب‌ام‌و اشاره‌ای به مشخصات این موتورسیکلت نداشته اما ادعا کرده این کانسپت گشتاور بالایی را در اختیار سوارکار می‌گذارد که نتیجه‌ی آن شتاب گیری نفس‌گیر است.

از دیگر ویژگی‌های جالب DC رودستر می‌توان به دیلایت های U شکل، دو LED جمع‌وجور برای نوربالا و نورپایین، چراغ‌ترمز LED، پشت آمپرهایی با طراحی مینیمالیستی، عناصر آلومینیومی برس خورده و لاستیک‌های ویژه اشاره کرد.

ب‌ام‌و R nine T

این موتورسیکلت در حقیقت پرچم‌دار خانواده‌ی هریتیج بی ام‌و بوده و به‌صورت استاندارد از ABS سود می‌برد. پیشرانه‌ی فلت توئین 4 زمانه‌ی آن نیز قدرت 110 اسبی و گشتاور 116 نیوتون متری داشته و باعث می‌شود این موتورسیکلت به سرعت 200 کیلومتر در ساعت هم برسد.


این نمونه‌ی ویژه که در فرانکفورت حضور دارد از رنگ مات ویژه سود برده و بخش انتهایی آن را به راحتی می‌توان باز کرد و به‌صورت تکی سوار آن شد.


R nine T دارای ترمزهای دو دیسکی، چراغ عقب LED، صفحه‌نمایش چندکاره، سوکت برق و… می‌باشد.


ب‌ام‌و C اوولوشن

اسکوتر الکتریکی باواریایی ها شاید جزو نمونه‌های سریع نباشد اما برد 160 کیلومتری دارد. قدرت کل این موتور برابر با 48 اسب بخار و گشتاور آن نیز 72 نیوتون متر است که باعث می‌شود حداکثر سرعت 128 کیلومتر در ساعت حاصل شود.


باتری لیتیوم-یونی هوا خنک C اوورلوشن را می‌توان با استفاده از شارژر 110 ولتی در 9 ساعت و 20 دقیقه شارژ کرد. البته با استفاده از شارژر 220 ولتی این زمان به 4 ساعت و 30 دقیقه کاهش می‌یابد.


موتورسیکلت یاد شده همچنین دارای سیستم تعلیق عقب قابل تنظیم، چهار حالت رانندگی، دستیار حرکت به عقب، چراغ عقب LED، گیربکس CVT، فعال‌کننده ترمز پارک، بخش ذخیره‌ای نورانی و ABS می‌باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید