امکان زمان‌بندی ارسال پست‌ها در اینستاگرام فراهم می‌شود

    کد خبر :611647

فیسبوک به‌روزرسانی‌های جدیدی برای پلتفرم خود و اینستاگرام معرفی کرد و ظاهرا قرار است به‌زودی امکان زمان‌بندی ارسال پست‌ها به اینستاگرام اضافه شود.

دوشبنه‌ی هفته‌ی جاری بود که فیسبوک با برگزاری اجلاسی در همایش IBC در شهر آمستردام، اعلام کرد که قصد دارد تغییرات مهمی در پلتفرمش ایجاد کند. ظاهرا این شرکت در پی اضافه‌کردن ابزاری جدید است که به‌طور ویژه برای خالقان محتوای ویدیویی و البته ناشران طراحی شده‌اند. این به‌روزرسانی‌های جدید شامل اعمال تغییراتی در پخش زنده‌ی ویدئو و همچنین Watch Party و Creator Studio می‌شود. ظاهرا قرار است به‌زودی شاهد اعمال بهبودهای خاصی در ابزارهای Watch Party و Creator Studio و همچنین اضافه‌شدن قابلیت‌هایی جدید به آن‌ها باشیم. در ضمن فیسبوک قصد دارد ابزار آنالیتیکس آن‌ها را نیز بهبود دهد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات اعمالی، به پخش زنده‌ی ویدئوها مربوط می‌شود. در ضمن این شرکت راه‌هایی برای بهره‌بردن از مزیت‌های رویدادهای Watch Party را نیز به پلتفرم خود اضافه کرده است. همانطور که گفتیم، فیسبوک قرار است میزبان ابزار جدیدی برای پایش آمار مربوط به ویدئوها شود. شاید موردانتظارترین قابلیت جدید، امکان ارسال پست‌های اینستاگرام به‌صورت زمان‌بندی‌شده باشد. بر این اساس، کاربران می‌توانند پست‌های اینستاگرام و IGTV را تا فاصله‌ی زمانی ۶ ماه زمان‌بندی کنند.


پخش زنده‌ی ویدئو

فیسبوک می‌گوید طی چند ماه اخیر به‌خوبی به صحبت‌های کسانی که در این پلتفرم به پخش زنده‌ی ویدئو می‌پردازند گوش فرا داده و هم‌اکنون قصد دارد با در نظر گرفتن همین صحبت‌ها، چندین ویژگی مهم درخواستی را برای پیج‌های فیسبوک (و نه پروفایل‌ها) در دسترس قرار دهد. این تغییرات در حقیقت برای استفاده‌ی کسانی اعمال شده‌اند که به‌طور حرفه‌ای به پخش ویدئو به‌صورت زنده می‌پردازند و قصد دارند به‌جای بهره‌بردن از پلتفرم‌هایی نظیر یوتیوب، از فیسبوک استفاده کنند.

ناشران خواهند توانست از طریق API ویژه‌ی فیسبوک با نام Live API از ویژگی جدیدی تحت عنوان Rehearsal بهره بگیرند تا از طریق آن بتوانند ویدئوها را صرفا برای مدیران و ادیتورهای پیج‌شان به‌صورت زنده پخش کنند تا قبل از آغاز پخش زنده‌ی نهایی، مشکلات احتمالی را برطرف نمایند. ظاهرا شرکت QVC که طی هر ماه، صدها ساعت ویدئو را به‌صورت زنده از طریق فیسبوک پخش می‌کند، این قابلیت را پیش‌تر امتحان کرده است. مورد مهم دیگر این است که ناشران از این پس می‌توانند به‌مدت ۸ ساعت مداوم ویدئو به‌صورت زنده پخش کنند. این زمان پیش‌تر محدود به ۴ ساعت بود.

قابلیت پخش زنده‌ی ویدئو به‌مدت ۸ ساعت را قبلا شرکت ناسا در فیسبوک امتحان کرده است؛ این شرکت بارها راهپیمایی‌های فضاییِ ۸ ساعته را به‌صورت زنده پخش کرده که میلیون‌ها نفر شاهد آن بوده‌اند. افزایش محدودیت پخش زنده از ۴ به ۸ ساعت، دست کسانی مثل گیمرها را نیز باز می‌گذارد تا از فضایی شبیه به توییچ برای پخش زنده‌ی بازی‌هایشان برای مدتی به‌نسبت طولانی بهره بگیرند.


Watch Party

فیسبوک افزون بر قابلیت پخش زنده‌ی ویدئو، به‌روزرسانی‌های جدیدی را در قابلیت واچ پارتی اعمال کرده است. کاربران به‌لطف واچ پارتی می‌توانند به‌همراه‌ یک‌دیگر به تماشای محتوای ویدئویی بپردازند. فیسبوک می‌گوید کاربران پیج‌ها از این پس خواهند توانست برگزاری یک واچ پارتی را زمان‌بندی کنند. همچنین پس از پخش ویدئو به‌صورت زنده، امکان تماشای دوباره‌ی آن توسط کاربرانی که در آن لحظه آنلاین نبوده‌اند، فراهم خواهد شد. به‌علاوه در محتوایی که دارای اسپانسر هستند، می‌توان شرکای تجاری را روی ویدئو تگ کرد. افزون بر این‌ها، یک ابزار آنالیتیکس جدید به واچ پارتی اضافه شده است.

فیسبوک تغییراتی را در بخش آنالیتیکس ابزار Creator Studio اعمال کرده است؛ از این پس امکان بررسی تمام دقایقی که آن ویدیو مشاهده شده وجود دارد. در ضمن بخش جدیدی به این ابزار با نام Unique 60s Viewers اضافه شده؛ این بخش، تعداد کامل کاربرانی را نشان می‌دهد که حداقل ۶۰ ثانیه از یک ویدئوی پخش‌شده در واچ پارتی را مشاهده کرده‌اند. فیسبوک همچنین اعلام کرده، ویژگی Live Commenting از این پس به‌صورت جهانی در دسترس قرار گرفته است.


Creator Studio

تغییرات اعمالی جدید در فیسبوک با به‌روزرسانی‌های Creator Studio به‌پایان می‌رسد. ناشران مختلف از این ابزار برای پست کردن محتوا، مدیریت کردن و همچنین کسب درآمد از آن‌ها استفاده می‌کنند. این ابزار هم در خود فیسبوک و هم در اینستاگرام کاربرد دارد.

داشبورد اصلی Creator Studio به‌زودی میزبان بخش جدیدی به‌نام Loyalty Insights خواهد شد که به ناشران امکان می‌دهد تا ببیند کاربران برای دیدن کدام ویدئوها مجددا به پیج بازگشته‌اند.

Creator Studio همچنین از ۱۳ زبان جدید برای قابلیت کپشن‌گذاری خودکار پشتیبانی می‌کند؛ این زبان‌ها شامل عربی، چینی، آلمانی، هندی، ایتالیایی، مالایی، روسیه‌ای، ترکی، ویتنامی و موارد دیگر هستند. این ابزار پیش‌تر از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، پرتغالی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کرد.
اینستاگرام و IGTV

نهایتا به یکی از موردانتظارترین به‌روزرسانی‌های اعمالی در اینستاگرام می‌رسیم. جایی که طبق اعلام رسمی، ناشران و خالقان محتوای ویدئویی خواهند توانست پست‌هایشان را در فید اصلی اینستاگرام و همچنین IGTV تا فاصله‌ی زمانی ۶ ماه زمان‌بندی کنند. این امکان همچنین برای پیج‌های فیسبوک در دسترس قرار گرفته است. قابلیت یادشده فعلا شامل استوری نمی‌شود، با این‌حال پیش‌بینی می‌کنیم در آینده امکان ارسال استوری به‌صورت زمان‌بندی‌شده نیز فراهم شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید