درخواست کمک عربستان از کره جنوبی برای تقویت پدافند هوایی

    کد خبر :611096

خبرگزاری یونهاپ از گفت‌وگوی تلفنی «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در روز چهارشنبه و در ارتباط با حمله پهپادی اخیر به تاسیسات نفتی سعودی خبر داد.

براساس این گزارش، رهبران دو کشور در این گفت‌وگو بر تقویت همکاریها برای مقابله با «اقدامات تروریستی مانند حمله اخیر پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی» تاکید کردند.

یونهاپ در ادامه نوشت: مون جائه این و بن سلمان همچنین بر اهمیت پاسخ مشترک در قبال مسائل و بحرانهای بین المللی تاکید کردند.

مون جائه به بن سلمان گفته: «حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی نه تنها تهدیدی برای کره جنوبی بلکه برای کل جهان است و نیاز است جامعه بین الملل به حل این مساله اهتمام ورزد.»

مون جائه این همچنین بر حمایت سئول از تلاشهای جهانی برای ریشه کن کردن تروریسم و اقداماتی که باعث اختلال در روند امنیت انرژی جهان می‌شود تاکید کرده و گفته که چنین اقدامات تهدید آمیز نباید دیگر انجام شود.

محمد بن سلمان نیز در این گفت‌وگو خواستار رویکرد هماهنگ جامعه جهانی برای حل و فصل این موضوع شده است.

یونهاپ در ادامه نوشت: در این گفت‌وگوی تلفنی، ولیعهد سعودی خواستار کمک کره جنوبی برای تقویت توان دفاع هوایی عربستان سعودی شده است و دو طرف توافق کرده‌اند که رایزنیها در این زمینه ادامه یابد.

به دنبال حملات هوایی متعدد نیروهای یمنی به خاک عربستان سعودی، برخی منتقدانِ محمد بن سلمان، سامانه ضعیف پدافند هوایی این کشور با وجود هزینه‌های هنگفت برای آن را به باد انتقاد گرفته اند.

کره جنوبی از خریداران نفت عربستان سعودی به ویژه بعد از اعمال تحریمهای نفتی آمریکا علیه ایران است و متوقف شدن تولید و صادرات نفت عربستان سعودی در پی حمله پهپادی انصارالله یمن به تاسیسات آرامکو منافع این کشور را نیز به مخاطره انداخته است.

از سوی دیگر کره جنوبی از مصرف کنندگان عمده نفت و انرژی است و افزایش قیمت جهانی نفت نیز تاثیر زیادی روی اقتصاد این کشور خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید