تلاش واشنگتن برای کشیدن پرونده «آرامکو» به شورای امنیت

    کد خبر :611013

در ادامه تلاش‌های واشنگتن برای فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه حمله تلافی‌جویانه ارتش یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، یک مقام ارشد آمریکایی روز سه‌شنبه گفت، شورای امنیت سازمان ملل متحد باید در این پرونده وارد عمل شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام ارشد آمریکایی به گروهی از خبرنگاران گفته است: «ما معتقدیم که شورای امنیت سازمان ملل متحد باید نقش ایفا کند. به عربستان سعودی حمله شده و آن‌ها حق دارند که از شورا درخواست [مداخله] کنند. اما ابتدا باید اطلاعاتی جمع‌آوری کنیم که قابل انتشار باشد.»

این مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، در مورد معنای «اطلاعات قابل انتشار» توضیحی ارائه نکرده است، اما روز گذشته گزارش شد که وزارت دفاع آمریکا قصد دارد ظرف روزهای آینده گزارشی در مورد حمله به تأسیسات نفتی شرکت «آرامکو» در دو منطقه «بقیق» و «خریص» منتشر کند.

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز»، ایران را عامل این حمله معرفی کرده و مدعی شده است که این حمله از خاک ایران صورت گرفته است.

در روزهای گذشته دولت آمریکا تلاش کرده است تا عملیات تلافی‌جویانه یمنی‌ها علیه عربستان سعودی را به ایران نسبت داده و از آن به عنوان اهرمی برای تشدید فشار به تهران استفاده کنند.

با این وجود، رویترز نوشته است که بعید است تلاش آمریکا برای اقدام علیه ایران در شورای امنیت به نتیجه برسد، چراکه روسیه و چین به عنوان دو کشور دارنده امکان «وتو»، احتمالا از ایران پشتیبانی خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید