واکنش فراکسیون زنان مجلس به «لایحه تأمین امنیت بانوان»

    کد خبر :610591

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: لایحه «صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» به طور قطع می‌تواند درباره خشونت علیه زنان مؤثر واقع شود و خشونت علیه بانوان را به حداقل برساند.

فاطمه ذوالقدر ، با اشاره به ارسال لایحه «صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» از سوی قوه قضائیه به دولت و جنبه پیشگیرانه لایحه درباره خشونت علیه بانوان گفت: این لایحه سال‌ها در دست بررسی بود و بارها در این زمینه پیگیری‌های لازم از سوی مجلس انجام شد.

وی افزود: با این وجود آیت‌الله رئیسی در زمینه تکمیل و ارسال آن به دولت در جلسه‌ای با نمایندگان مجلس قول داد و به قولشان عمل کرد که البته این رویکرد جای تقدیر و تشکر دارد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این لایحه قطعاً می‌تواند از بروز بسیاری از خشونت‌ها علیه بانوان کم و تأثیرات موثری در جامعه می‌گذارد.

این نماینده مجلس بیان داشت: این لایحه به خشونت‌های جسمی روحی و روانی، خشونت در فضای مجازی علیه زنان توجه کرده است و تحکیم بنیان خانواده و حفاظت از کیان آن را مدنظر دارد.

ذوالقدر تأکید کرد: همچنین این لایحه حمایت از بانوان بزه‌دیده یا در معرض بزه‌دیدگی، تأمین امنیت و سلامت بانوان و ارتقا شاخص‌های دادرسی اسلامی و عادلانه در خصوص بانوان را مدنظر قرار داده است.

به گزارش فارس،عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: از آیت الله رئیسی تشکر می‌کنیم که این لایحه را به سرعت در اولویت برنامه خود قرار داد و امیدواریم دولت هم هر چه سریعتر این لایحه را به مجلس ارسال کند.

وی بیان داشت: این لایحه به طور قطع می‌تواند درباره خشونت علیه زنان موثر واقع شود و خشونت علیه زنان را به حداقل برساند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. بازنشسته آموزش وپرورش گفت:

    بسمه تعالی-امیدوارم قوه قضائیه درجریان مهریه هم ازحقوق حقه زنان دفاع کند،واشخاصی که بنا به هرکلکی میخواهند،پرداخت مهریه زنان مظلوم رادوربزنند،با اشد مجازات، جلوی متخلفین رابگیرد.تاشاهد خودسوزی خانمها دردادگاههانباشیم. باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید