واکنش بازارهای جهانی به ادعای وزیر انرژی عربستان

    کد خبر :610576

همزمان با اولین نشست خبری وزیر انرژی عربستان بعد از حملات پهپادی به تاسیسات نفتی این کشور در خصوص زمان بازگشت زود هنگام تولیدات نفت آرامکو به روال سابق قیمت نفت در بازارهای جهانی با افت ۶درصدی مواجه شد.

در آخرین سری از تلاش‌های عربستان برای کاستن از بار سنگین حمله به تاسیسات نفتی آرامکو، وزیر جدید انرژی این کشور ضمن نشست خبری ادعاهای عجیبی را در خصوص زمان بازگشت تولید نفت در آرامکو به روال سابق داد.

عبدالعزیز افزود: ٥٠ درصد از تولید از دست رفته آرامکو ظرف دو روز گذشته بازیابی شده است و صادرات نفت این کشور به حالت عادی درآمده است. وی همچنین مدعی شد که ظرفیت تولید نفت عربستان تا پایان سپتامبر یعنی دو‌ هفته دیگر به ١١ میلیون بشکه در روز می رسد و در اکتبر رکورد ۱۲ میلیون بشکه در روز را خواهد شکست. اما نکته جالب توجه این نشست، غلبه سنگینی محیط بر نحوه پاسخگویی وزیر جدید بود که دستپاچگی از زوایای صحبت‌های این مسئول کاملا واضح بود.

به گزارش اقتصادآنلاین،عبدالعزیز بن سلمان همچنین گفت: خسارت هاى آرامکو مهار و جبران شده و تولید نفت عربستان به روال عادى بازگشته است.

وی افزود: تولید گاز نیز تا پایان ماه به روال عادى برمى گردد.

به ادعای وزیر انرژی عربستان، این حمله بر اقتصاد جهانى و امنیت خطوط انتقال نفت تاثیر گذاشته است. عبدالعزیز از جامعه جهانى خواست موضع جدى تر در قبال کشورهاى حامى این حمله اتخاذ کنند.

عبدالعزیز بن سلمان بدون اینکه نام کشورى را بیاورد گفت بخصوص کشورى که معروف است امنیت منطقه را تحت تاثیر قرار مى دهد.

گفتنی است در واکنش به این ادعاها، شاخص نفت برنت با افت لحظه‌ای ۶ درصدی به رقم ۶۳ دلار و ۸۰ سنت رسید. هربشکه نفت WTI نیز با عقبگرد مشابه، به قیمت ۵۹ دلار و ۶۱ سنت افت کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید