واکنش مدیرعامل تلگرام به شایعه انتقال سرورهای پیام رسان به ایران

    کد خبر :61042

 

پاول دورف در کانال تلگرامی خود نوشت: هرگز مکان سرورهای خود را تغییر نخواهیم داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شایعه ای عجیب در مورد سرورهای انتقال Telegram در ایران وجود دارد. ایده یک برنامه پیامرسانی حریم خصوصی مانند Telegram انتقال سرورهای خود به یک کشور با سابقه سانسور اینترنت، پوچ است و به سختی قابل ارزیابی است. با این حال، جالب است که بدانید که چرا چنین شایعات در وهله اول ظاهر می شوند. من می توانم به دو دلیل برای آن فکر کنم.

اولا، کشورهایی مانند ایران و روسیه معمولا سعی می کنند قوانینی را صادر کنند که شرکت های اینترنتی برای ذخیره اطلاعات خصوصی در سرزمین خودشان صادر کنند. گاهی اوقات مقامات در آن کشورها ادعاهای فراوانی می کنند که نادرست است (“اپل موافقت کرد اطلاعات شخصی کاربران خود را در کشور ما میزبانی کند”). کاملا واضح است که Telegram نمی تواند با توجه به خطمشی سیاست حفظ حریم خصوصی ما، از چنین خواسته هایی اجتناب کند. ما نمی توانیم حریم خصوصی کاربران خود را در معرض خطر قرار دهیم، حتی اگر رد چنین خواسته ای بدان معنا باشد که مسدود شدن در برخی از کشورها را داشته باشیم.ما نمی خواهیم یک بازار بزرگ (مانند آنچه در چین انجام دادیم) را از دست بدهیم تا یک بایت واحد داده های خصوصی کاربران ما را به خطر اندازند.

دوم اینکه برخی از سیاستمداران و روزنامه نگاران در مورد “سرور” یک شرکت در یک کشور درباره شرایط و آنچه که در واقع “سرور” ها هستند، اشتباه می کنند. همراه با سرورهای شرکت که داده های خصوصی را در مکان های امن ذخیره می کنند، ارائه دهندگان اینترنت نیز ارائه دهنده ترافیک رمزگذاری شده خود را به کاربران و گره های ذخیره سازی شخص ثالث (CDN ها) می رسانند .اگر سرور Telegram سرور داده ها را ذخیره کند، این اشخاص ثالث فقط اتصال بین سرور های Telegram و کاربران آن را فراهم می کنند.

به نظر می رسد که سیاستمداران / روزنامه نگاران گاهی به ارائه دهندگان ترافیک اینترنت یا ارائه دهنده CDN می پردازند که داده های رمزگذاری شده Telegram را به عنوان “Telegram” یا “Telegram سرور” ارائه می دهند یا به طور محرمانه در اختیار عموم قرار می دهند. یک دنیا تفاوت بین آنها وجود دارد: سرور Telegram سرور اطلاعات شخصی را ذخیره می کند و هرگز به کشورهایی که سانسور اینترنت را دارند، سفر نمی کند، در حالی که ارائه دهندگان اینترنت و CDN ها در سراسر جهان کار می کنند .

تمام برنامه های محبوب باید با ISP ها و CDN ها کار کنند تا مطمئن شوند که کاربران می توانند ترافیک خود را به روش سریع و قابل اعتماد دریافت کنند، اما بر خلاف برخی از آنها، ما در Telegram همیشه 100٪ شفاف در مورد چگونگی رمزگذاری و ذخیره داده ها هستیم. به همین دلیل من به زودی اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی دقیق تلگرام برای کار با اشخاص ثالث مانند ارائه دهندگان CDN برای اطمینان از سرعت و امنیت کاربران خود در سراسر جهان به اشتراک می گذارم.

با این حال، در حالیکه ما به دنبال راه هایی برای بهبود قابلیت اتصال و سرعت برای کاربران خود در سطح جهانی هستیم، یک چیز وجود دارد که ما هرگز انجام نخواهیم داد: ما هرگز مکان سرورهای خود را تغییر نخواهیم داد و یا سیاست حفظ حریم خصوصی ما را تغییر نخواهد داد به دلیل محدودیت قوانین و یا تهدید مقامات محلی. تنها طرف Telegram می تواند مسئولیت استفاده از کاربران ما باشد، و فقط کاربران ما می توانند به ما خواسته های خود را دیکته کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید