۹۰ درصد جمعیت جهان تابستانی داغ را تجربه کردند

    کد خبر :610132

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که ۹۰ درصد جمعیت جهان امسال گرم‌ترین فصل تابستان را بر اساس رکوردهای ثبت شده تجربه کرده‌اند.

ساکنان کشورهای نیمکره شمالی که ۹۰ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند امسال با رکورد بسیار نزدیکی به سال ۲۰۱۶، گرم‌ترین فصل تابستان را که تاکنون به ثبت رسیده تجربه کرده‌اند.

محققان اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا اظهار داشتند: تاکنون ۲۰۱۹ سومین سال گرمی بوده که پس از سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ثبت رسیده‌ است. همچنین از میان ۱۰ رکورد بالای دما در سطح اقیانوس‌ها و مناطق خشکی در جهان در فاصله ماه‌های ژوئن تا اوت ۹ مورد از آن‌ها از سال ۲۰۰۹ به بعد گزارش شده‌ است.

در این گزارش آمده‌ است آمریکای جنوبی، آفریقا، اروپا، خلیج مکزیک و منطقه هاوائی خروج دما از میانگین ماه‌های تابستان را تجربه کرده‌اند که در میان سه رکورد ثبت شده‌ی افزایش دما در این بازه زمانی قرار گرفته‌ است. به طور مثال، آفریقا شاهد گرم‌ترین دوره زمانی در فاصله ماه‌های ژوئن تا اوت بوده که تاکنون با آن روبرو بوده‌ است.

در اروپا نیز چندین مورد موج گرما در تابستان سال جاری گزارش شد به گونه‌ای که دمای هوا در پاریس از بیشترین رکورد دمایی ثبت شده فراتر رفت. آلمان و فرانسه سومین تابستان گرم را تجربه کرده و اتریش دومین تابستان داغ را در رکوردهای خود ثبت کرد.

به گزارش یونایتدپرس، بررسی نقشه جهانی حاکی از حوادث جوی قابل توجهی بوده که در اوت ۲۰۱۹ در سراسر جهان رخ داده‌ است. آلاسکا یکی از مناطقی است که با بیشترین افزایش دما مواجه بوده‌ است. از ۱۳ روز گرم ثبت شده در آلاسکا هشت مورد آن در سال ۲۰۱۹ بوده‌ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید