فرسودگی 242 هزار دستگاه خودرو تاکسی تا سال 1400

    کد خبر :609937

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: اگر نوسازی تاکسی‌های فرسوده متوقف شود تا سال 1400 ، 242 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در سراسر کشور خواهیم داشت.

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور ، اظهار داشت: از سال 94 تاکنون نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کشور با نوسانات زیادی مواجه بوده است.

وی ادامه داد: بعد از چند سال توقف در حوزه نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی طرح نوسازی 90 هزار دستگاه تاکسی از بهمن ماه سال 94 آ‌غاز شد و از سال 95 نیز خودروهای جدید به ناوگان تاکسیرانی اضافه شد و طرح خوبی بود و تاکنون پس از گذشت حدود 4 سال تنها 64 هزار و 540 دستگاه تاکسی نوسازی شدند و 11هزار دستگاه هم جزو ناوگانی هستند که بدون جایگزین اسقاط شدند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور بیان داشت: تا سال گذشته پیشرفت کار خوب بود تا اینکه اتفاقاتی در حوزه تولید و قیمت خودرو رخ داد و این مشکلات باعث شد که طرح بسیار کند پیش برود و گاهی هم به سوی توقف پیش می‌رفت ولی علی‌رغم اینکه در این حوزه نیاز بسیاری وجود دارد در سال گذشته 1500 دستگاه تاکسی نوسازی شد و در سال جاری علی‌رغم اینکه با ایران خودرو 10 هزار دستگاه خودرو تاکسی قرارداد داریم ولی تاکنون صرفا 260 دستگاه خودرو را تحویل دادند که امید است همکاری بیشتری در این خصوص شود و تا پایان امسال به تعهدات خود عمل کند.

وی یادآور شد: انباشت فرسودگی خودروهای ما بسیار بالا است و در حال حاضر 150 هزار دستگاه خودرو به مرحله نوسازی رسیده است که اگر نوسازی لازم صورت نگیرد تا پایان سال ناوگان فرسوده تاکسیرانی به 192 هزار دستگاه و در سال 1400 به 242 هزار دستگاه و 75 د رصد ناوگان تاکسیرانی فرسوده می‌شود.

ضامنی افزود: البته ما در این زمینه پیشنهاداتی به دولت داده‌ایم تا از ظرفیت ناوگان موجود استفاده شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: طرحی به دولت داده شده است اجازه دهند رانندگان خودروی فرسوده به ازای اسقاط خودرو خود خودروی شخصی که سه سال کار کرده است را خریداری کند و پلاک و رنگ آن براساس مجوزهایی که صادر می‌شود تغییر پیدا کند و در ناوگان تاکسیرانی استفاده شود.

وی گفت: ا ین طرح هم اکنون در دولت در حال بررسی است و هنوز نتیجه آن اعلان نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید