آغاز توزیع برچسب سرویس مدارس از امروز/افزایش 20 درصدی هزینه سرویس

    کد خبر :609874

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از آغاز توزیع برچسب سرویس مدارس از امروز خبر داد.

رضا قنادان در آیین رونمایی از برچسب سرویس مدارس شهر تهران گفت: در شهر تهران و در حوزه حمل و نقل شهرداری تهران، سرویس مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که مسافران این خدمات نیز ویژه هستند.

وی افزود: در خصوص رانندگان سرویس مدارس سخت گیری‌های بسیار انجام می‌شود؛ در حقیقت سخت گیری در مورد ناوگان حمل و نقل دانش آموزی بسیار بیشتر از تاکسیران‌های شهر تهران است. استانداردهای سرویس مدارس بسیار بالاتر است و تاکسی‌های شهر تهران به همین علت برای خدمات دهی در سرویس مدارس نمی‌توانند شاخص‌های لازم را پاس کنند.

وی با اشاره به آیین نامه ابلاغی در خصوص سرویس مدارس گفت: بر اساس ماده ۱۸ آیین نامه ابلاغی سرویس مدارس مسئولیت نظارت بر سرویس مدارس، بر عهده کارگروهی قرار گرفته که محوریت آن با فرمانداری تهران است. در این کارگروه ساز و کار اجرایی سرویس مدارس تدوین و پس از تایید فرماندار، لازم‌الاجرا می‌شود. در این راستا باید از آموزش و پرورش برای همکاری‌هایی که در سال جاری نسبت به سال گذشته چندین برابر شده است قدرددانی کنیم، چرا که در مسیر جلب رضایت اولیاء با ما همکاری مناسبی داشتند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که این سازمان سالها بود تلاش می‌کرد قبل از شروع سال تحصیلی تکلیف صلاحیت ناوگان دانش آموزی را روشن کند افزود: امسال و تاکنون بیش از ۵۰ درصد برچسب سرویس مدارس با تکمیل پرونده‌ها آماده شده و به این ترتیب از برنامه جلوتر هستیم. از امروز نیز توزیع برچسب‌های سرویس‌های مدارس آغاز خواهد شد.

وی افزود: با توجه به آغاز کار مدارس در روز نخست مهر ماه تعدادی از تاکسی‌های ما در خطوط خود مشغول به فعالیت می‌شوند. بر همین اساس ما از سرویس‌های شهری نیز که به طور کامل ساماندهی شدند برای سرویس مدارس استفاده خواهیم کرد.

به گفته وی، تاکنون بیش از ۱۲ هزار سرویس شخصی آماده هستند که برای سرویس مدارس ارائه خدمات داشته باشند و حدود ۲۵ هزار سرویس شخصی نیز پیش بینی شده که بعد از ساماندهی در این حوزه ارائه خدمات داشته باشند.

قنادان تاکید کرد:‌ متوسط سن خودروهایی که در سرویس مدارس فعالیت می‌کنند زیر ۷ سال است که نشان می‌دهد تلاش شده از ناوگان مناسبی برای سرویس مدارس بهره بگیریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سامانه سپند که برای ثبت نام سرویس مدارس در سراسر کشور در نظر گرفته شده است افزود:‌ این سامانه بر اساس مصوبه کشوری باید در سراسر کشور مورد استفاده قرار بگیرد و قطعا در طول زمان مشکلات آن حل و فصل خواهد شد، البته مسائلی که تا به امروز در خصوص این سامانه وجود داشته مرتفع شده و قابلیت‌های جدیدی نیز برای شهر تهران در این سامانه تعریف شده است به شکلی که کنترل معاینه فنی برای این خودروها به صورت مکانیزه انجام می‌شود و تخفیفات طرح ترافیک برای سرویس مدارس نیز که مدارس آنها در محدوده طرح ترافیک هستند اعمال خواهد شد.

وی تاکید کرد:‌ این سامانه ایجاد کننده شفافیت عمومی خواهد بود و اطلاعات به صورت یکپارچه در اختیار دستگاههای مرتبط قرار می‌گیرند، البته اشکالات موجود باید رفع شود.

وی ادامه داد:‌ از نظر هزینه‌های حمل و نقلی نیز برای سرویس مدارس مطابق با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، افزایش ۲۰ درصدی اعمال خواهد شد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران در تشریح نحوه نظارت بر سرویس‌ مدارس به نظارت چند لایه اشاره کرد و افزود: در لایه اول در خود مدارس و توسط مدیران نظارت انجام می‌شود. در لایه دوم شهرداری به صورت مشترک با پلیس راهور در قالب گشت‌های نظارتی ، برخورد با سرویس‌های غیر مجاز را در دستور کار خود قرار می‌ دهد و در سطح دیگری از نظارت نیز والدین باید حساسیت به خرج بدهند و در خصوص داشتن برچسب سرویس مدارس دقت کنند.

وی افزود: حساسیت‌های بسیاری در خصوص احراز صلاحیت رانندگان به خرج داده می‌شود و والدین نیز باید نسبت به داشتن برچسب سرویس مدارس دقت کنند. گواهی نامه پایه دوم و نقل عمومی باید همه رانندگان سرویس مدارس داشته باشند. همچنین همه آنها باید از تاریخ گواهینامه‌شان دو سال گذشته باشد و حداقل ۲۳ سال سن داشته باشند تا بتوانند در ناوگان دانش آموزی ارائه خدمات داشته باشند.

وی تاکید کرد: یکی از مسئولیت‌های اجتماعی که بر عهده شهرداری است و همیشه آن را انجام می‌دهد، سرویس مدارس استثنایی است که امسال نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم که کمک‌ها را مطابق مصوبات انجام خواهیم داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید