اکنون زمان اصلاح بازار نیست

    کد خبر :609780

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه تصمیم گیری‌های دولت در زمینه‌های گوناگون، تاثیرگذارترین عامل بر رشد سهام صنایع مختلف است، بیان کرد: در حال حاضر نمی‌توان به طور قطع از اصلاح بازار سخن گفت و این امر نیازمند ایجاد شرایط متفاوت‌تری خواهد بود.

رکورد شکنی‌ها و افت‌وخیز متوالی چند وقت اخیر شاخص کل باعث شد تا عده ای از تحلیل‌گران بازارسهام نسبت به این امر اظهار نظرهای گوناگونی را مطرح کنند. عده‌ای حجم ورود نقدینگی را زمینه ساز این امر دانسته و در مقابل تعدادی دیگر جو مثبت حاصل شده از جریان‌های سیاسی را عاملی تاثیرگذار برای شکل‌گیری این اتفاق مهم تلقی کردند.
تصمیم‌گیری‌های دولت، عاملی اثرگذار بر روند قیمت سهام درصنایع مختلف

در همین‌ راستا بهزاد گلکار یکی از کارشناسان بازار سرمایه نسبت به وضعیت کنونی بازار و چشم انداز‌های پیش‌رو، در گفتگو با اقتصادآنلاین اظهار داشت: پیش بینی می‌شود روند کنونی بازار در صورت رخ ندادن هر گونه اتفاق غیرمنتظره تا اوایل آبان ماه، ضمن دارا بودن هیجان و نوسان فزاینده، ادامه دار باشد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان ورود بازار به فاز اصلاح طی روزهای آتی افزود: دو دیدگاه کلی در این قسمت وجود دارد، نخست، دیدگاه فاندامنتال (بنیادی) که می‌توان گفت با توجه به وضعیت تحریم‌ها، محدودیت صادرات و نرخ ارز، انتظار چنین رشد غیرمنتظره‌ای برای بازار نمی‌رفت و دوم، دیدگاه تکنیکال که پیش بینی می‌شود روند کنونی رشد شاخص کماکان ادامه‌ یابد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اگر بخواهیم از دیدگاه عامیانه مسئله فوق را مورد بررسی قرار دهیم، نیازمند مقایسه نرخ ارز در زمان گذشته وحال خواهیم بود، تصریح کرد: طی این بازه زمانی، بازار و شاخص کل رشد نزدیک به چهاربرابر را پشت سر گذاشته و در مجموع زمانی می‌توان درباره ورود بازار به فاز اصلاح صحبت کرد که شرایطی متفاوت‌تر از آنچه رخ داده، بر وضعیت بازار حاکم شود.

گلکار در پایان با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی تمام صنایع مستعد رشد بیشتر هستند، افزود: در شش ماه گذشته، شاهد رشدی چشم‌گیر در صنایعی نظیر (سنگ آهن، پتروشیمی، فولاد و همچنین پالایشی‌ها) بودیم و پس از مدتی شرایط مشابه آن برای نمادهای بانکی نیز حاصل شد. در حالت کلی می‌توان گفت، اینکه در هر زمان چه صنعتی بیشترصعود می‌کند، وابسته به تصمیمات دولت در زمینه‌های گوناگون و نحوه‌ ی اثرگذاری آن بر گروه‌های مختلف خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید