قیمت نفت به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر رسید / رشد ۱۲ درصدی قیمت نفت / طلای سیاه ۶۷ دلار شد

    کد خبر :609635

به دنبال نگرانی‌ها از اختلال عرضه پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان که موجب افت 5 درصدی عرضه جهانی شد، قیمت نفت در معاملات امروز به بالاترین سطح پنج ماه گذشته رسید.

در اولین روز از معاملات هفتگی قیمت نفت خام برنت با ۱۱٫۷ درصد رشد به ۶۷٫۲۸ دلار رسید. این در حالی است که در ساعات ابتدایی معاملات رشد ۱۹ درصدی را تجربه کرد و با قیمت ۷۱٫۹۵ دلار معامله شد.

هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم با رشد ۱۰٫۵ درصدی به ۶۰٫۶۰ دلار رسید. نفت خام آمریکا نیز در ساعات ابتدایی معاملات تا ۶۳٫۳۴ دلار رشد کرده بود.

کاهش قیمت‌ها پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، در صورت لزوم مجوز استفاده از ذخایر نفت این کشور را صادر می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز ،روز گذشته وزارت کشور عربستان سعودی از حمله پهبادی حوثی‌های یمن به مجموعه پالایشگاهی بقیق و میدان نفتی خریص متعلق به شرکت آرامکو خبر داد. این حملات جریان تولید ۵٫۷ میلیون بشکه نفت این کشور را دچار اختلال کرده است.

در پی حمله به این تاسیسات نفتی آرامکو، موسسه اس‌اند‌پی گلوبال پلتس اعلام کرده است که نگرانی‌ها درباره امنیت عرضه در خاورمیانه افزایش یافته و این مساله بازار جهانی نفت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بانک ANZ هم پیش‌بینی کرده است که قیمت نفت خام برنت در کوتاه‌مدت تحت تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیک به ۷۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید