باقرزاده: سهمیه المپیکیِ شمشیربازی را در مصر قطعی می‌کنیم

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ ۹:۰۲
    کد خبر :609404

رئیس فدراسیون شمشیربازی ابراز امیدواری کرد که ملی‌پوشان اسلحه سابر سهمیه المپیکی خود را در جام‌جهانی مصر قطعی کنند.

فضل الله باقرزاده در گفتگو با مهر با اشاره به پیگیری تمرینات تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر برای حضور در جام جهانی مصر و انتخابی المپیک گفت: با توجه به وضعیت خوبی که شمشیربازی ایران در بخش انفرادی و تیمی رنکینگ جهانی دارد، امید زیادی داریم که بتوانیم به واسطه حضور در این رقابت ها سهمیه المپیکی خود را در بخش تیمی قطعی کنیم. اینگونه سه نماینده هم در بخش انفرادی المپیک خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر و بر اساس نتایج به دست آمده از پنج مرحله نخست رقابت های گزینشی المپیک که طی ماه های گذشته به میزبانی کره جنوبی و روسیه (جایزه بزرگ)، اسپانیا (جام جهانی)، ژاپن (قهرمانی آسیا) و مجارستان (قهرمانی جهان) برگزار شد، مجتبی عابدینی رنکینگ دهم جهان را در اختیار دارد و در بخش تیمی هم صاحب رنکینگ ششم جهان هستیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با یادآوری اینکه از میان کشورهای آسیایی، چین رقیب اصلی ایران به حساب می آید، خاطرنشان کرد: عابدینی به واسطه عملکرد خوبی که در مسابقات اخیر داشت و به خصوص مدال برنزی که در رقابت های قهرمانی جهان کسب کرد، فاصله خود را با چینی ها زیاد کرده است. در بخش تیمی هم موقعیت ایران به مراتب بهتر از چینی ها است.

وی با بیان اینکه چین در حال حاضر مشوق ایران در صعود بیشتر در رنکینگ جهانی است، خاطرنشان کرد: اگر به جمع چهار تیم برتر رنکینگ جهانی راه یابیم، سهمیه مستقیم المپیک را می گیریم. بنابراین چین و ژاپن این شانس را پیدا می کنند که به عنوان بهترین تیم آسیایی صاحب سهمیه المپیک شوند. البته ژاپن به عنوان میزبان المپیک برای این بازی ها سهمیه دارد اما شاید این سهمیه در بخش تیمی به ژاپن اختصاص پیدا نکند. در این صورت ژاپنی ها نیاز دارند برای حضور در بخش تیمی، کسب سهمیه کنند.

باقرزاده با یادآوری اینکه جام جهانی مصر به عنوان رویداد جایگزینِ جام جهانی الجزایر آبان ماه برگزار می شود، تصریح کرد: پیش بینی می کنیم در جام جهانی مصر تا رده پنجم رنکینگ جهانی ارتقا پیدا کنیم. در این صورت شرایط مان بسیار ایده آل می شود و می توانیم سهمیه خود را تا حد زیادی قطعی کنیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در مورد ترکیب تیم اعزامی به جام جهانی مصر نیز گفت: اعزام مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محد رهبری قطعی است. از میان محمد فتوحی و فرزاد باهر ارسباران هم یک نفر برای اعزام انتخاب می شود. در کل تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر با ترکیب چهار نفره در جام جهانی مصر حضور خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید