سیل‌زدگی تایلند پس از وقوع طوفان گرمسیری

    کد خبر :609264

سیلاب‌هایی که در پی وقوع طوفانی گرمسیری شمال شرق تایلند را فرا گرفته، منجر به ویرانی خانه‌ها، جاده‌ها و پل‌ها در این مناطق شده و بیش از ۲۳ هزار نفر را راهی پناهگاه‌های موقت کرده است.

اعتراضات عمومی زیادی نسبت به واکنش کند و ناکافی دولت تایلند در برابر این حوادث طبیعی شکل گرفته است.

طی دو هفته اخیر بارندگی‌های شدیدی در تایلند اتفاق افتاده و باعث جاری شدن سیل و گلرود در حدود نیمی از استان‌های این کشور و در نتیجه تخلیه خانوارهای زیادی از خانه‌هایشان با قایق شده است.

بیانیه اداره بلایای ملی در تایلند از کشته شدن ۳۲ نفر از تاریخ ۲۹ اوت تاکنون در این طوفان‌ها خبر داده است.

دو واقعه آب و هوایی از عوامل این سیلاب‌ها در تایلند شناخته شده‌اند که شامل طوفان “پودل” و جریان‌های آشفته‌ای است که بر فراز “کاجیکی”، دریای جنوبی چین شکل گرفته است.

گزارش‌های محلی حاکی از آن است که استان “یوبون راتچاتانی” بیشترین آسیب را بر اثر سیلاب‌های تایلند متحمل شده است. سیلاب‌ها در این استان که با لائوس و کامبوج هم مرز است با افزایش سطح آب در رودخانه‌های “مون” و “چی” شدت گرفته است.

فرماندار این استان اعلام کرده برای تخلیه آب‌ این سیلاب‌ها که منجر به تخلیه اجباری بیش از ۹۰ درصد از خانوارها شده، سه هفته زمان لازم است.

به گزارش ایسنا،دسترسی به بسیاری از شهرهای این استان به دلیل سیل‌گرفتگی‌های شدید غیرممکن شده است و در یکی از شهرهای اصلی ارتفاع آب‌گرفتگی‌ها به دو متر می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید