دستگیری کلاهبردار سنگ‌های قیمتی بازرگان چینی

  • حوادث
  • یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ ۱۳:۰۸
    کد خبر :609034

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری خانم جوانی خبر داد که به بهانه دوستی از بازرگان چینی سه میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ جهانگیر تقی‌پور در باره دستگیری این فرد اظهار کرد:‌ روز ۲۹ خرداد ماه سال جاری خانم جوانی که تبعه کشور چین بود به همراه وکیل قانونی‌اش، به دادسرای ناحیه ۲ تهران مراجعه و شکایتی را درباره کلاهبرداری از وی طرح کرد. او با طرح این شکایت مدعی بود که دوست ایرانی‌اش با هویت جعلی دنیا و ۳۴ ساله با انجام اقدامات متقلبانه، سنگ های قیمتی وی را به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان را از وی کلاهبرداری کرده است.

وی ادامه داد: روز ۱۶ مرداد ماه، پرونده با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۲ تهران به جهت دستگیری و کشف اموال، در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم ویژه مبارزه با جرایم کلاهبرداری قرار گرفت. در ادامه نیز شاکی در اداره چهاردهم پلیس آگاهی حضور یافت و به اینکه که بازرگان است اشاره کرد و گفت که همیشه در حال سفر به ایران است، در یکی از این سفر ها به صورت اتفاقی با این خانم با نام دنیا در محل اقامتش در نیاوران آشنا شده است از آن‌جایی که این خانم جوان هم مدعی شده که ساکن نیاوران است، این آشنایت به دوستی صمیمی بین این دو نفر منجر شده است.

این بازرگان در ادامه صحبت‌هایش گفت که یک روز به دنیا گفته است که علاوه بر کار بازرگانی درکار جواهرات نیز فعالیت می‌کند و تعدادی سنگ قیمتی که همراه دارد؛ او هم مدعی شده که در کار جواهر سازی است و پیشنهاد داد که می تواند برای سنگ‌ها رکاب و … انجام دهد. خانم بازرگان‌ هم پیشنهاد او را پذیرفته و بعد از دادن سنگ‌ها به «دنیا» جهت انجام امورات کاری به کشور چین بازگشته است.

وی درباره دیگر صحبت‌های شاکی گفت:‌ شاکی گفت که پس از گذشت حدوداً یکماه به ایران مراجعه کرده و با دنیا تماس گرفته است اما متوجه شده که گوشی‌اش خاموش است. پس از آن متوجه شده که «دنیا» با جلب اعتماد وی از او کلاهبرداری کرده است.

به گزارش ایسنا ،سرهنگ تقی پور با بیان اینکه کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مالباخته، با بهره گیری از روشهای علمی کشف جرم موفق به شناسایی هویت واقعی متهم بنام «سارا» شدند و مخفیگاه او را نیز در محدوده شمال غرب تهران شناسایی کردند گفت: با انتقال موضوع به بازپرس پرونده در تاریخ ۱۱ شهریور ماه طی عملیات پلیسی متهم دستگیر شد و طی بازرسی از مخفیگاهش سنگ های قیمتی کشف و به اداره چهاردهم منتقل شد.

در تحقیقات صورت گرفته از متهم او ضمن قبول جرم خود مدعی شد که حدود چند سال است در حرفه جواهر سازی در محدوده نیاورن مشغول بکار است. زمانی که با شاکی دوست شده و سنگ‌های قیمتی را دیده وسوسه شده تا سنگ‌ها را بدست آورد. او که با نشان دادن صفحه اینستاگرام ساخت و فروش جواهر مربوط به محل کارش اعتماد این بازرگان چینی را جلب کرده بوده است گفت که زمانی که دیدم او به کشورش بازگشته فرصت را مناسب دیدم و بعد هم گوشی‌ام را خاموش کردم.

به گفته معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، با توجه به دستگیری متهم و اعتراف صریح وی به بزه انتسابی او با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی به زندان منتقل شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید